سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سردار رمضان شریف - سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حوزه/ سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدامات صورت‌گرفته برای تأمین امنیت و رفاه زائران اربعین حسینی(ع) را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی و سخنگوی سپاه، به تشریح اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی پرداخت و گفت: برابر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تدابیر فرمانده کل سپاه،   سپاه‌های استانی در استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان با پشتیبانی نیروی زمینی و معاونت‌های ستادکل سپاه و تجربه‌ای که در سال‌های گذشته در جریان خدمت‌رسانی به زائران اربعین آموخته‌اند پای کار آمده‌اند تا امکانات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین فراهم کنند.

وی افزود: سپاه پاسداران برخی کارهای زیرساختی مانند تعریض، آسفالت و بهینه‌سازی راه‌ها را پیش از آغار مراسم راهپیمایی انجام داده است و بار انجام این کار بیشتر به دوش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و یگان‌های مهندسی نیروی زمینی سپاه بوده است.

سردار شریف با اشاره به بخش دیگری از اقدامات سپاه پاسداران برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تصریح کرد: بخش دیگری از فعالیت‌های سپاه شامل فعالیت‌هایی است که به‌منظور تأمین رفاه حال زائران اربعین صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی دو کارخانه یخ‌سازی در استان‌های خوزستان و ایلام که برای تولید یخ مورد نیاز زائران اربعین به‌صورت ۲۴ساعته فعالیت می‌کنند، اشاره کرد.

سخنگوی سپاه ادامه داد: همچنین شش مجموعه بزرگ بهداشتی توسط سپاه در مسیر زائران راه‌اندازی شده است که هرکدام از آنها مجهز به ۲۵۰ حمام و سرویس بهداشتی هستند و کمک قابل توجهی به رفاه و آسایش زائران می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سپاه در راستای تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی زائران حسینی، تأکید کرد: در این  حوزه سپاه با راه‌اندازی ۴ بیمارستان صحرایی در مهران، شلمچه، قصرشیرین و میرجاوه و همچنین احداث ۱۴ پست امدادی و یک بیمارستان صحرایی با کمک حشد العشبی داخل خاک عراق و استقرار ۵۰۰ پزشک از سپاه و بسیج در این بیمارستان‌ها، کمک شایانی به تأمین نیازهای درمانی زائران کرده است، علاوه بر این ۲ فروند بالگرد امداد و نجات و یک فروند هواپیمای آنتونوف-۷۴ نیروی هوافضای سپاه برای نقل و انتقال بیماران و مصدومان احتمالی پیش‌بینی شده است.

سردار شریف در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تجهیز تعدادی از موکب‌های بزرگ در مسیر راهپیمایی در خاک عراق به تجهیزات سرمایشی توسط سپاه اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام جهت کمک به رفاه و آسایش زائران عزیز صورت گرفته است. همچنین سپاه پاسداران برای کمک بیشتر به رفاه حال زائران عزیز ۲۲ موکب با ظرفیت خدمت‌رسانی به ۱۱۵ هزار زائر را نیز در خاک عراق احداث کرده است.

سخنگوی سپاه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در نقل و انتقال زائران و تجهیزات موکب‌ها نیز گفت: انتقال بیش از ۸۰ درصد تجهیزات موکب‌های مستقر در نوار مرز و داخل خاک عراق توسط سپاه صورت گرفته است و در این راستا بیش از ۲۵۷ دستگاه تریلر اختصاص داده شده که ۲۰۰ دستگاه از آنها با تجهیز به امکانات لازم توان حمل‌ونقل زائران را نیز پیدا کرده‌اند، علاوه بر این ۱۱۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های سپاه نیز عهده‌دار جابه‌جایی زائران محترم هستند.

وی استقرار و حمل‌ونقل ۳۶ دستگاه SNG و کمک به حمل‌ونقل ۴۰۰ نفر از اصحاب رسانه برای پوشش رسانه‌ای این رخداد بزرگ با کمک مسئولان فرهنگی و رسانه‌ای عراق را از دیگر اقدامات سپاه در حوزه حمل‌ونقل عنوان کرد.

سردار شریف با بیان اینکه سپاه در حوزه رصد و پایش مرزها و مسیرهای مرزی نیز فعالیت خوبی داشه است، عنوان کرد: در این راستا ۱۰ فروند بالگرد از هوانیروز نیروی زمینی سپاه و تعدادی پهپاد برای تأمین امنیت و ایجاد سهولت در بازگشایی گره‌های ترافیکی در مناطق مرزی مستقر شده‌اند. همچنین ۱۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات مهندسی سپاه نیز برای امدادرسانی در مواقع ضروری در مرزهای کشور مستقر هستند.

سخنگوی سپاه گفت: در حوزه کمک به تأمین اقلام فرهنگی و تبلیغات محیطی نیز سپاه پاسداران اقدامات خوبی انجام داده است که چاپ و توزیع ۲۰۰ هزار عکس شهدا نمونه‌ای از آن است. همچنین سپاه پاسداران مبادرت به سازماندهی و اعزام ۵۰۰۰ نفر خادم برای خدمت در مواکب کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تأمین امنیت داخل کشور به‌عهده سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و وزارت اطلاعات است و در خاک عراق هم نیروی قدس سپاه با استفاده از شیوه‌های بومی و ابتکاری به‌همراه دستگاه‌های امنیتی و حشدالشعبی عراق عهده‌دار تأمین امنیت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha