سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
غلامرضا شریعتی ، استاندار خوزستان

حوزه/ شریعتی، با اشاره به عدم همکاری استان‌های معین در بحث خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی خوزستان، گفت: ما منتظر رسیدن کمک دیگر استان‌ها نماندیم و تنها از ظرفیت‌های داخلی برای کنترل اوضاع استفاده کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، امروز در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان که با حضور ویژه وزرای کشور و راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به کم‌کاری برخی از استان‌های معین، اظهارداشت: به جز استان فارس و شهرداری شیراز و تهران که در بحث خدمت‌رسانی به زائرین قابل قبول ظاهر شدند، سایراستان‌های معین استقبال چندانی در خوزستان نداشته و آن‌طور که باید و شاید حضور پررنگی را ایفا نکردند.

وی با تأکید بر اینکه ما منتظر رسیدن کمک دیگر استان‌ها نماندیم و تنها از ظرفیت‌های داخلی برای کنترل اوضاع استفاده کردیم، گفت: ما به انتظار سایر استان‌ها نماندیم و برای مدیریت بهتر جمعیت انبوه زائران، شهرستان‌های مختلف خوزستان را برای معین هر دو مرز چذابه و شلمچه تعیین کردیم.

شریعتی، با اشاره به اینکه در بحث تأمین آب، برق، فاضلاب، بهداشت و درمان مشکلی نداشتیم، اذعان داشت: در حد توان و منابع انسانی خوزستان، تلاش کردیم تا در زمینه زیرساختی با مشکلی مواجه نشویم که به حمدالله نیز تاکنون همه‌چیز به‌خوبی پیش رفته است.

وی با تقدیر از کلیه دستگاه‌های خوزستان، گفت: تمام دستگاه‌های استان، اعم از مرزبانی، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، منطقه آزاد اروند، پتروشیمی‌های ماهشهر، اداره کل بندر و دیگر نهادها پای‌کار آمدند تا در کمترین زمان ممکن، جمعیت انبوه وارد شده به مرزها را ساماندهی و مدیریت کنند.

استاندار خوزستان، در پایان با اشاره به ارسال روزانه ۸ هزار پرس غذا و آب‌معدنی به کشور عراق، اظهارداشت: در زمانی که زائرین بیرون از مرزهای خوزستان، در خاک عراق منتظر رسیدن وسایل حمل‌ونقل عمومی بودند، دستگاه‌های مسئول به‌طور روزانه بین ۶ الی ۸ هزار پرس غذا و آب‌معدنی میان آن‌ها توزیع می‌کردند تا زائرین با مشکل کمبود آب و غذا مواجه نشوند البته این روند ارسال آب و غذا همچنان نیز ادامه دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha