سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ خدمت رسانی به زائران در موکب امامزادگان لرستان  و زنجان در سامرا

حوزه/ دبیر ستاد اربعین شهرداری منطقه ۶ تهران، به ارائه گزارشی از فعالیت های خدماتی انجام شده در موکب شهید همدانی مستقر در پایانه مرزی شلمچه پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در پایانه مرزی شلمچه، استان تهران یکی از فعال‌ترین استان‌های معین خوزستان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی خوزستان بود.

با توجه به افزایش جمعیت زائران از سراسر کشور نسبت به سال گذشته و حجم بالای تردد در مرز شلمچه و لزوم ارائه خدمات شهری مطلوب به زائران، شهرداری منطقه ۶ تهران، اقدام به برپایی یک موکب و سایت بزرگ با عنوان «شهید حاج حسین همدانی» کرده است.

در این راستا افشین خدامی، دبیر ستاد اربعین شهرداری منطقه ۶ تهران، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، با اشاره به تجهیز مرز شلمچه، اظهارداشت: برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائرین اربعین حسینی، یک سری امکانات رفاهی و بهداشتی در سایت حاج حسین همدانی تعبیه شده تا زائران با راحتی کامل بتوانند عازم سفر کربلای معلا شوند.

وی اضافه کرد و گفت: با توجه به افزایش حجم تردد زوار از مرز شلمچه، ده‌ها سرویس بهداشتی پرتابل جانمایی و توسط ناظرین کلیه سرویس‌ها بازدید و ضمن شستشوی مداوم، معضلات و مشکلات احصا شده به فوریت رفع می‌شود.

خدامی، با تأکید بر اینکه شرایط نسبتاً مطلوبی برای اسکان زائران در موکب شهید همدانی فراهم است، اذعان داشت: ظرفیت اسکان این موکب بالغ‌بر ۲ هزار نفر است که به‌طور روزانه حدود ۱۵۰۰ نفر در سه وعده صبحانه، ناهار و شام ارائه خدمات می‌شود.

وی اضافه کرد و گفت: حدود ۱۲۰ سرویس بهداشتی و حمام برای زوار ایجاد شده و موکب‌های خدماتی از قبیل خیاطی، تعمیر کوله‌پشتی، کفاشی و سایر موضوعاتی که لازم است برای زائران ایجاد شده است.

دبیر ستاد اربعین شهرداری منطقه ۶ تهران، در پایان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی ارائه شده در موکب شهید همدانی، اظهارداشت: علاوه بر تعبیه غرفه‌های پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و اعتقادی که در همه آن‌ها یک روحانی حضور دارد، یک سالن سیار سینما نیز در این مرز تعبیه شده که در این سینما موضوعات مرتبط با اربعین و یا موضوعات ارزشی و مسائل مرتبط با این فضا به صورت شبانه و در قالب فیلم‌های مستند و فیلم‌های سینمایی برای زائران پخش می‌شود.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha