سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی

حوزه/ اسلامی با اشاره به افزایش ۳ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل زائرین، گفت: هم‌اکنون یک میلیون ۳۰۰ هزار زائر در عراق هستند که توصیه می‌کنیم زائرین هرچه سریع‌تر به ایران بازگردند تا دچار مشکل ازدحام جمعیت در مبادی ورودی مرزها نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در پایان مرزی شلمچه، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، امروز در جریان بازدید از پایانه‌های مرزی خوزستان، در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز موج بازگشت زائرین، اظهارداشت: هم‌اکنون باتوجه به موج بازگشت زوار اربعین، سه هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی زائران اضافه کردیم تا مردم به راحتی بتوانند به خاک کشور بازگشته و راهی شهرهای خود شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی در کشور عراق حضور دارند، گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم هرچه سریع‌تر به ایران بازگردند تا دچار مشکل ازدحام جمعیت در مبادی ورودی مرزها نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش حجم قطارها و پروازهای خارجی به کشور عراق، تصریح کرد: در ایران مشکل حمل‌ونقل خاصی وجود نداشت و هر آنچه بود در کشور عراق رخ داده بود! اما هم‌اکنون بحمدالله مشکل کمبود وسایل نقلیه در خاک عراق نیز رفع شده و با اعزام چندین ناوگان حمل‌ونقل زمینی به آن‌سوی مرز، پیش‌بینی می‌شود زائرین با مشکل خاصی مواجه نشوند.

اسلامی در پایان بر لزوم بازگشت سریع زائرین از سفر اربعین تأکید کرد و گفت: زائرین تا می‌توانند سفر خود را مدیریت زمانی کنند تا با مشکل ازدحام جمعیت مواجه نشویم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha