سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
محسن قمی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون امور بین‌المللی دفتر رهبر معظم انقلاب دقایقی در موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) حضور یافت و با مسئولان این موکب دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی به همراه هیأتی ظهر امروز ضمن بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائران اربعین در بخش‌های مختلف موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بازدید کرد.

وی در دیدار با مسئولان موکب آستان مقدس طی سخنانی از جایگاه حضرت معصومه سلام‌الله علیها در میان زائران به ویژه غیر ایرانی‌ها یاد کرد و گفت: نام حضرت معصومه سلام‌الله علیها موجب حضور گسترده زائران در این موکب می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف برای موکب‌داران عراقی در ایران و دیدار این افراد با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم در سال‌های آینده نیز بتوانیم شاهد حضور دیگر موکب‌داران عراقی در ایران اسلامی باشیم.

وی از تلاش دشمن برای بایکوت اربعین حسینی یاد کرد و ادامه داد: رسانه‌های غربی فکر می‌کنند با تحریم اربعین می‌توانند مقابل این حماسه بزرگ ایستادگی کنند درحالی‌که هر زائر اربعین خود یک رسانه است و امروز عصر ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی است و نمی‌توان مانع پیام ملت اربعینی شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به زحمات صدا و سیما در راستای انعکاس اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امیدواریم صدا و سیما بتواند به شیوه مطلوب از ظرفیت مواکب فعال در مسیر پیاده‌روی اربعین از جمله موکب آستان مقدس بانوی کرامت بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اربعین جهانی شده و جهانی‌تر هم خواهد شد چراکه پیام اربعین یک پیام عمیق است و بشر امروز به آن نیاز دارد که این پیام، همان پیام اخلاق معنویت است.

قمی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار شبکه و رسانه در جهان وجود دارد که این مجموعه‌ها به صورت مستمر درحال ترویج فرهنگ مبتذل غرب هستند اما با این وجود همچنان حماسه اربعین جای خود را در میان این دنیای آشفته باز می‌کند.

وی افزود: دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی و موکب‌داران عراقی برکات بسیاری را به دنبال داشته است که یکی از این برکات افزایش رابطه مردم عراق و ایران بوده است.

معاون امور بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات فرهنگی موکب آستان مقدس بر لزوم گسترش این فعالیت‌ها در سال‌های آینده تاکید کرد.

ابراهیم اسلام‌پناه مدیر موکب آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی به صورت ویژه در این موکب مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در موکب آستان مقدس تلاش کرده‌ایم تا خدمات مورد نیاز زائر را به صورت جامع و گسترده ارائه دهیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha