جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج از میزبانی این موکب در پذیرایی و اسکان از کشورهای آسیای میانه خبر داد.

حجت الاسلام مهدی عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: موکب سیدالشهدا (ع) شهرستان آوج در اولین روز از ماه صفر بازگشایی و تا پایان ماه صفر نیز از مسافران و زائران پیاده اربعین حسینی پذیرایی خواهد نمود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج خاطرنشان کرد: موکب سیدالشهدا (ع) این شهرستان بزرگترین موکب در استان قزوین بوده که در مسیر آوج به سمت کربلای معلی دایر و روزانه بیش از سه هزار وعده صبحانه ،ناهار و میان وعده در بین زائران توزیع می شود.

وی ادامه داد: این شهرستان در مسیر تردد زائران عتبات عالیات قرار گرفته و هر سال زائران اربعین برای حضور در کربلای معلی از این مسیر تردد می‌کنند.

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: موکب سیدالشهدا (ع) شهرستان آوج حتی میزبان میهمانانی از کشورهای ترکمنستان ،افغانستان ،آذربایجان ،باکو و دیگر کشورها بوده و حتی برای اسکان این عزیزان هم مکان های مناسبی تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: یکپارچگی و همدلی تمام نهادها در کنار کمک‌های مردمی خیرین موجب خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران اربعین شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج بیان کرد: امکاناتی همچون نمازخانه، سرویس بهداشتی، کیوسک نیروی انتظامی برای تامین امنیت زائران، غرفه سلامت، حضور پزشک، برپایی نماز جماعت، غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، مکانیک، دوش حمام و اسکان اضطراری در موکب حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده است

یادآوری می شود، این موکب از مهمترین موکب‌های استان است که در دروازه غربی استان قزوین پذیرای زائران در ایام اربعین حسینی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha