جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موکب سیدالشهدا (ع)

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از خدمت رسانی این موکب تا روز بعد از اربعین خبر داد.

حجت الاسلام رضا نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: درآمد موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در استان در اربعین امسال همچون سنوات گذشته برای خدمات‌دهی زائران اباعبدالله الحسین (ع) در شهر نجف هزینه می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد:  کار پخت غذا در این آشپزخانه از ۱۲مهرماه  با پخت و توزیع  ۳ هزار پرس غدا آغاز شده و با توجه با نزدیک تر شدن به اربعین به  ۱۸ هزار  هم خواهد رسید.

وی اظهار کرد: اجرای زنده سرود توسط گروه انتظار شهز الوند استان قزوین و جوانان انتظار استان گرگان، حضور روحانیون و مبلغین بومی، برپایی نماز جماعت، بیان احکام  شرعی و آداب زیارت سخنرانی و مداحی و روایت گری  واقعه عاشورا و اربعین حسینی ْو توزیع  ۲۰هزاراقلام فرهنگی مورد نیاز و کاربردی زائرین شامل سربندو پرچم از عمده فعالیت های  امور فرهنگی موکب سیدالشهدا (ع) می باشد.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: خدمات کفاشی، خیاطی تعمیر چرخ کالسکه و ولیچر و آرایشگاه ازخدمات این موکب  می باشد و با هماهنگی انجام شده پزشکان استان کرمانشاه با حضور در موکب حضزت سیدالشهداء خدمات پزشکی به زائرین محترم ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: خدمات دهی این موکب به زائران پیاده اربعین حسینی تا روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha