پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رحمانی فضلی ، وزیر کشور

حوزه/ رحمانی فضلی، با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در توجه به ابعاد فرهنگی اربعین، گفت: باید مقدمات برای تجلی حقیقت و واقعیت با معرفی ابعاد فرهنگی فراهم شود که بخش اعظمی از این مهم بر عهده روحانیت و حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در مرز شلمچه، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در جمع خبرنگاران با اشاره به برکات راهپیمایی اربعین، اظهارداشت: اربعین نماد اقتدار شیعیان در عرصه مدیریت کلان اجتماعی است؛ به‌طوری‌که میلیون‌ها انسان بدون هیچ مشکل خاص و بزرگی از کشورهای مختلف گرد یک مکان دور هم جمع می‌شوند و یک صدا فریاد «لبیک یا حسین» سر می‌دهند.

وی با اشاره به استقبال رو به رشد زائران برای مشارکت در مانور بزرگ اربعین، تصریح کرد: در چند سال اخیر و دست کم نسبت به سال گذشته یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بر تعداد زائر اربعین افزوده شده است که برای حفظ و ارتقاء این آمار باید اقدامات بعدی گسترده‌تری در حوزه‌های مختلف صورت گیرد.

ظرفیت‌های بالقوه اربعین برای مخابره پیام وحدت و همبستگی مسلمین

وزیر کشور، با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه اربعین، تصریح کرد: اربعین می‌تواند سلایق، عقاید، نژاد و زبان‌های مختلفی را در یک مسیر گردهم جمع کند و به‌سوی مقصدی واحد سوق دهد؛ این ظرفیت فرصتی ویژه را برای ما فراهم کرده تا بتوانیم پیام وحدت، برادری و برابری مسلمین را به جهانیان مخابره کنیم.

رحمانی فضلی، از سیلاب و اربعین به‌عنوان دو رویداد عظیم و مدیریت شده در کشور یاد کرد و اظهارداشت: اگر همین انگیزه در حوزه‌های اشتغال، تولید، سیاسی و فرهنگی وجود داشته باشد، امروزه می‌توان مشکلات و موانع را بر طرف و مسیر موفقیت را با سرعت بیشتری پیش برد.

وزیر کشور، با تأکید بر اینکه اربعین به‌صورت جهانی و انسانی در قلب‌ها و فطرت پاک همه جهانیان تبلور پیداکرده است، گفت: امروز موضوع امام حسین(ع) فراتر از یک نگاه قومی، محلی، منطقه‌ای پیش رفته و حقیقت اربعین به‌طور حتم، زمینه ظهور و بروز حضرت منجی عالم بشریت را فراهم خواهد کرد.

نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در توجه به ابعاد فرهنگی اربعین

وی در پایان بر لزوم توجه به ابعاد فرهنگی راهپیمایی اربعین حسینی، تأکید کرد و اظهارداشت: مقام معظم رهبری نسبت به ابعاد معنوی و فرهنگی اربعین تأکید بسیاری داشته‌اند؛ به همین دلیل باید مقدمات برای تجلی حقیقت و واقعیت با معرفی ابعاد فرهنگی فراهم شود که بخش اعظمی از این مهم بر عهده روحانیت و حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسلم ملا حسنی IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
    0 0
    متاسفانه وقتی حوزه انقلابی از وظیفه خود در قبال پیام اربعین در جامعه غفلت می کند، نهایتا از وزیر کشور کارت زرد می گیرد.//// کجائیم؟!!!