جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دومین شب مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در بیت آیت الله مقتدایی

حوزه/ استاد حوزه بیان کرد: اگر ارزش های الهی در جامعه حاکم شود، رفاه و آبادانی نیز حاصل می شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رزاقی شب گذشته در دومین شب از مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در بیت آیت الله مقتدایی که با حضور مراجع عظام تقلید برگزار شد با اشاره به حرکت ظلم ستیزانه امام حسین(ع)، گفت: خروج امام از مدینه به سمت کربلا کاملا مدیریت شده بود.

وی افزود: این حضور به حدی مدیریت شده و الهی بود که پیامبر و امام علی(ع) نیز نسبت به این مساله از سالها پیش روایاتی بیان کردند؛ حتی امام علی(ع) در حین گذر از این مکان در سالها پیش نیز خبر از شهادت امام حسین(ع) داده بود.

سخنران این مراسم یادآورشد: عاشورا یک جریان حتمی و غیرقابل تغییر و به عنوان یک عنصر حقیقی تاریخی بود و هدف از این حرکت نیز عمل به تکلیف الهی بود؛ امام حسین(ع) به هر نحوی با زبان و رفتار به مردم و تاریخ ثابت کردند که این حرکت برای امر دنیوی نبود.

این استاد حوزه با ذکر این مطلب که امام حسین(ع) در عاشورا ارزش های الهی و دینی را دوباره احیا کردند، تصریح کرد: ایشان فرمودند که حرکت من برای یک منازعه شخصی نیست بلکه به دنبال احیای ارزش های دینی و اصلاح بلاد اسلامی است زیرا اگر ارزش های دینی احیا شود، بلا اسلامی نیز اصلاح خواهد شد.

وی آبادانی بلاد را مشروط به اصلاح روابط بین مردم دانست و گفت: اگر ارزش های دینی و الهی در یک منطقه و سرزمین حاکم گشت در آن زمان است که رفاه وزندگی آسان نیز برای مردم به ارمغان می آید؛ اسلام تنها به دنبال استیلای مباحث دینی نیست بلکه رفاه و زندگی مادی را نیز مد نظر دارد ولی همه چیز باید از در مدار بندگی خدا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی تصریح کرد: امام حسین(ع) با ستمگران مبارزه کردند زیرا ستم گر از نفس ستم بدتر و خبیث تر است چنانچه امام علی(ع) هم بیان کردند که مسیر از بین بردن فعل بد با مقابله با فاعل آن کار بد که از خود فعل بدتر است انجام می شود.

وی با ذکر این مطلب که انگیزه اصلی حرکت امام حسین(ع) عبودیت خدا بوده است، یادآورشد: خداوند در آیه 56 سوره الزاریات به این مساله اشاره دارد که پایه اصلی حرکت خلقت بر اساس بندگی و عبودیت است؛ انسان ها بادی ابتدا عبد خدا باشند و بعد در نقش های محیطی خود از جمله پدر، مادر، رئیس، کارمند، همسر، مسئول، استاد و.... جای بگیرند که اگر ابتدا عبودیت خود را کامل کنند در همه این نقش ها موفق خواهند بود و جامعه نیز به سعادت می رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha