پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
موکب سیدالشهدا (ع)

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: باید بتوانیم اربعین را به یک فرهنگ بزرگ اسلامی در حوزه وحدت و انسجام جهان اسلام تبدیل کنیم، لذا اربعین می تواند نماد وحدت و برادری در جهان اسلام در برابر توطئه های تفرقه انگیز دشمنان باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، صبح امروز در کلاس درس اخلاق طلاب و روحانیون شهر سنندج، ضمن تسلیت درگذشت ماموستا حسینی؛ امام جمعه وقت سنندج و عضو شورای افتای استان کردستان اظهار داشت: مردم ماموستا محمدسعید حسینی در دوران عمر پربار خویش تلاش های فراوانی برای بسط وحدت و برادری در بین برادران اهل تسنن و اهل تشیع داشتند.

ماموستا خدایی ادامه داد: مرحوم ماموستا حسینی در سالیانی که در حوزه ها و مراکز دینی اهل سنت تدریس می کردند، شاگردان بسیاری را تربیت و تحویل جامعه داده است و امروز این شاگردان هرکدام خود به مبلغان و روحانیون وارسته ای در سطح استان تبدیل شده اند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری مدیر کانال ضدانقلاب و برانداز «آمدنیوز» توسط سپاه پاسداران، اظهار داشت: سالها بود که کانال مذکور تمامی مدیران و مسئولان ارشد کشوری را با انواع و اقسام توهین ها و افتراها روبرو ساخته بود.

این عالم اهل سنت ادامه داد: از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور درخواست داریم کسانی که با این کانال ضدانقلاب در داخل کشور همکاری کرده اند و به نوعی وطن فروشی کرده اند برخورد شدید نمایند تا درس عبرتی برای وطن فروشان و خائنین شود.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت داشتن شخصیت اخلاقی و مردمی برای روحانیون و طلاب، بیان داشت: کسانی که علوم دینی و شرعی را تحصیل کرده اند باید از هر نظر افرادی وارسته باشند تا جامعه اسلامی بتواند به آنها اعتماد کند، البته این اعتماد باید دو طرفه باشد.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی نگاه و توجه خاصی به شما طلاب و روحانیون دارد و اعمال شما به نوعی دستورات و قوانین شرعی است، لذا هر کاری که شما انجام دهید چه کار نیک و چه خدایی ناکرده کار اشتباه در اذهان جامعه به حساب دین نوشته می شود، لذا همواره مواظب اعمال خود باشید.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، ادامه داد: امام حسین علیه السلام و شخصیت وی برای همه آزادمردان جهان نماد آزادگی و مردانگی است، لذا باید گفت که امام حسین فرزند رسول خدا (ص) را باید یک نماد آزادیخواهی نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام جهان محسوب کرد.

امام جمعه سنندج افزود: علیرغم تبلیغات بسیار رسانه های دشمن و معاند، استقبال مردم از اربعین امسال نسبت به سالهای گذشته بسیار بیشتر بود و این نشان می دهد که محبت رسول خدا و اهل بیت بر هر قدرتی مستولی است.

این عالم اهل سنت در ادامه گفت: در بازدیدهایی که از موکب ها و محل های اسکان زائرین اربعین در استان کردستان داشتیم شاهد حضور چشمگیر و خودجوش برادران اهل سنت در کنار برادران اهل تشیع در این موکب ها بودیم که از زائرین اربعین پذیرایی و استقبال می کردند و عینا با چشمان خود وحدت و برادری را در این استان دیدم.

ماموستا خدایی در پایان سخنان خود گفت: باید بتوانیم اربعین را به یک فرهنگ بزرگ اسلامی در حوزه وحدت و انسجام جهان اسلام تبدیل کنیم، لذا اربعین می تواند نماد وحدت و برادری در جهان اسلام در برابر توطئه های تفرقه انگیز دشمنان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha