جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ پیاده روی اربعینی مردم خوزستان به سمت مرز چذابه

حوزه/ فرماندار ویژه خرمشهر گفت: تاکنون بیش از ۵۷۱ هزار نفر از مرز شلمچه به ایران بازگشته اند و این درحالی است که بیش از یک و نیم میلیون نفر از این مرز برای حضوردر حماسه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی وارد عراق شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مرز شلمچه، کورش مودّت فرماندار ویژه خرمشهر، صبح امروز در تشریح آخرین وضعیت تردد در پایانه و حضور زائران اربعین حسینی عتبات عالیات  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند بازگشت زائران آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در روز اربعین به اوج خواهد رسید، تصریح کرد: چندین موکب در مرز شلمچه تدارک دیده شده  و در راه بازگشت زائران خدمات لازم را ارائه خواهند داد که به این تعداد افزوده خواهد شد.

مودّت یادآور شد: تعداد ۷۵۰ دستگاه اتوبوس نیز در پایانه شلمچه مستقر هستند تا کار انتقال زائران را صورت دهند، تعدادی از این اتوبوس‌ها کار انتقال را به سایر نقاط کشور صورت داده‌اند و تعدادی دیگر نیز در این پایانه حضور دارند.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به اینکه نرخ‌نامه اتوبوس‌ها مصوب و زائران طی نرخی که تعیین شده، بهای کرایه خود را بپردازند، گفت: مسافران حتی‌الامکان از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

فرماندار ویژه خرمشهر ضمن توصیه به زائرانی که با خودرو شخصی خود به مرزها مراجعه کرده‌اند، از آنها خواست که در هنگام برگشت با استراحت کافی اقدام به رانندگی و بازگشت به شهرهای خود کنند و عنوان کرد: برای استراحت زائرانی که خودرو شخصی به همراه دارند، امکاناتی مشخص شده که می‌توانند با استراحت کافی در جاده‌ها رانندگی کنند.

مودّت خاطرنشان کرد: حسینیه‌ها و مساجد بسیاری در خرمشهر آماده پذیرایی از زائران هستند و اردوگاه باکری نیزب با ظرفیت اسکان ۳۰ هزار نفر، برای اسکان زائران مهیا شده‌اند.

وی با بیان اینکه  کل زائرانی که از طریق مرز شلمچه به خاک کشور بازگشته‌اند، ۵۷۱ هزار و ۱۸۶ نفر می باشند، افزود: طبق آمارهای ثبت شده برای حضور در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی بیش از یک و نیم میلیون نفر از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده‌اند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha