جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غلامحسین اسماعیلی

حوزه/ سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اربعین متعلق به همه ملت‌ها و فرهنگ‌هاست، گفت: همه باید در اربعین حسینی حضور یابند و به یکدیگر خدمت کنند به ویژه دلدادگان به مکتب امام حسین علیه‌السلام که همیشه در صف نخست ایثار حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ضمن شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) واقع در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا حضور یافت و به خادمان موکب آستان مقدس که درحال خدمت به زائران بودند خداقوت گفت.

وی در حاشیه بازدید از موکب بانوی کرامت طی گفت‌وگویی با بیان اینکه امروز مردم ایران، عالم اسلام و جهان بشریت شاهد دریای خروشان حسینیان عصر ما هستند، تصریح کرد: قطره قطره از عالم اسلام به رودخانه عظیم اربعین پیوسته و به سمت حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام درحال حرکت هستند.

اسماعیلی ادامه داد: رودخانه بزرگ اربعین در عالم و دنیا نظیر ندارند و هیچ کجا نمی‌توان همانند آن را یافت؛ رودخانه‌ای که ایمان، اعتقاد و باور دارد و هدایتگر است و با علم و آگاهی مسیر خود را آغاز می‌کند و می‌داند از کجا شروع کرده و باید به کجا خاتم شود و امروز مردم ما در این رودخانه نقش پررنگی دارند.

وی با تاکید بر اینکه اربعین متعلق به همه ملت‌ها و فرهنگ‌هاست، عنوان کرد: همه باید در اربعین حسینی حضور یابند و به یکدیگر خدمت کنند به ویژه دلدادگان به مکتب امام حسین علیه‌السلام که همیشه در صف نخست ایثار حضور دارند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها دلداده برادر خود بودند، حضرت زینب سلام‌الله علیها نیز دلداده امام حسین علیه‌السلام بودند، خادمان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز باید به تأسی از بانوی کرامت و حضرت زینب سلام‌الله علیها دلداده مکتب حسینی باشند و در رودخانه خروشان اربعین نقش‌آفرینی کنند چراکه این نقش‌آفرینی معنا بخش دلدادگی است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha