جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قیس الخزعلی

حوزه/ شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش اهل الحق عراق از درخواست برهم صالح رئیس جمهور عراق برای تشکیل مجمع ملی اصلاح قانون اساسی حمایت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش اهل الحق عراق از درخواست برهم صالح رئیس جمهور عراق برای تشکیل مجمع ملی اصلاح قانون اساسی حمایت کرد و گفت: اصلاحات حقیقی تنها از طریق انجام اصلاحات در قانون اساسی امکان پذیر خواهد بود.

شیخ الخزعلی در صفحه توئیتر خود نوشت: از خواسته رئیس جمهور برای تشکیل مجمع اصلاح قانون اساسی حمایت کرده و آن را تأیید می کنیم و نخبگان، کارشناسان و اهالی رسانه را به تعامل با آن دعوت می نماییم.

وی اشاره کرد: تنها با تحقق اصلاحات در قانون اساسی عراق، اصلاحات حقیقی در این کشور صورت خواهد گرفت و اصلاحات قانون اساسی می تواند اختلالات و مشکلات موجود در سازمان ها و قوانین را رفع کند.

شایان ذکر است که برهم صالح رئیس جمهور عراق با اعلام اینکه یک مجمع ملی برای بازنگری در قانون اساسی تشکیل خواهد داد، گفت: مشکل واقعی در قانون انتخابات وجود دارد.

حسن خلاطی نماینده جریان حکمت نیز خواستار اجرای اصلاحات در بعضی از ماده های قانون اساسی شد و گفت: تمامی ماده های قانون باید تفسیر آشکاری داشته و نیاز به تفسیر دیگری نداشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha