پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 868440
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
پیاده روی اربعین 3

به فرموده ی سکاندار حکیم انقلابمان، اربعین آغاز جاذبه مغناطیس حسینی است و سید الاحرار عالم به همه ما آموخت که طریق عاشقی همین است و جز این نیست.

خبرگزاری حوزه "همانا در دل‌های مؤمنین محبتی نهفته و ویژه نسبت به حسین(ع) وجود دارد" و رویداد بی نظیر پیاده روی اربعین، بی گمان تنها مصداقی از این حقیقت است که امروز با وجود تلاش های دشمن در بایکوت رسانه ای این مسأله و به عنایت خود حضرت سیدالشهدا(ع)، آشکارتر از هر زمان دیگری شده است و به بیان زیبای رهبر فرزانه مان، این حرکت می رود که هر چه بیشتر جهانی تر شده و درخشان تر گردد.

آری! حب الحسین(ع)، بهترین و سریع ترین راهنمای سعادتمندان و احرار عالم است؛ آنانی که دل در گروی محبت سید و سالار شهیدان دارند و نه تنها بر زبان که در دل و قلب خویش این محبت را غنی تر از قبل کرده و محصول آن را در وادی عمل به اثبات رسانده اند.

این شور و محبت وقتی که با زیارت اربعین حسینی گره می خورد، به تعبیر امام حسن عسکری(ع)، یکی از پنج نشانه انسان مؤمن هویدا می شود و چه زیبا گفت آن شاعر خوش قریحه که: "می‌کند افتخار در محشر/زائر اربعین به ایمانش"

بی شک یکی از جلوه های بسیار زیبای اربعین حسینی حرکت پیاده خیل مشتاقان حضرت خود خداست که حماسه ای وصف ناشدنی و جلوه ای درک ناشدنی می آفریند، آن سان که دشمنانی که زیارت چند هزار نفره سابق را در چنین ایامی نمی توانستند تحمل کنند، اینک می بایست نظاره گر حرکت سیل گونه و میلیونی زائران آن حضرت باشند که به صورت خودجوش و کاملاً مردمی چشمان جهانیان را مات ومبهوت خویش ساخته است.

اربعین و این حماسه بی نظیر در دنیای ماشینی امروز، رمز و رازی دارد که شاید همگان به درک حقیقت آن نائل نشوند اما آن چه باید بر آن تأکید کرد این است که اربعین، یادمان حماسه ای جاوید و شکوهمندی است که سیر تاریخ تشیع، بلکه اسلام را متحول نمود و به برکت آن، سرود پیروزی انسان های آزاده اما مظلوم را برای همیشه در فضایی دردآلود طنین انداز ساخت.

از این منظر، اربعین رویدادی بس عظیم و درس آموز و فرایندی فراتر از آیین بزرگداشت یاد و خاطری شهیدان دشت کربلاست، چه آن که به تعبیر مقام معظم رهبری، آغاز جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است و این جذابیت البته چیزی نیست که با وجود دسایس و توطئه های دشمن از قدرت و اعجاز آن کاسته گردد.

اربعین، تجلی ماندگار پیام عاشوراییان و روایت گر پایداری، ایثار و حماسه آفرینی در رکاب رهبری والا و با عظمت است که در فضایی سرشار از فتنه و شبهه در هر عصر و دوره ای باقی مانده و به برکت خون مطهر اباعبدالله الحسین(ع) و یاران بی نظیرش هیچ گاه از ذهن ها محو نمی شود.

امام حسین(ع) به همه ما آموخت که طریق عاشقی از این راه است و امروز اربعین جلوه گر همین عشق و عاشقی است که تا قیامِ قیامت، درس آموز همه آزادگان گیتی است.

بنازم آن که دایم گفتگوی کربلا دارد / دلی چون جابر اندر جستجوی کربلا دارد

دلش چون کربلا کوی حسین است و نمی داند / که همچون دوردستان آروزی کربلا دارد

به یاد کاروان اربعینی با گریه می گوید / به هر جا هست زینب رو به سوی کربلا دارد

اگر چه برده از این سر زمین آخر دلی پرخون / ولی دلبستگی از جان به کوی کربلا دارد

به یاد آن لب تشنه هنوز این عاشق خسته / به کف جامی لبالب از سبوی کربلا دارد

اگر دست قضا مانع شد از رفتن به پابوسش / همی بوسیم خاکی را که بوی کربلا دارد

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha