پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بیجار گفت: سیره ائمه اطهار را بهترین معلم و آموزگار برای زندگی عنوان کرد و گفت: زندگی ائمه اطهار خود دانشگاه اخلاق و منش انسانیت است. ائمه اطهار اخلاق را به نهایت خود رساندند و جان خود را در اعتلای اخلاق دینی و انسانی فدا کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام علی مرادی، بعدازظهر امروز بعد از پایان خطبه های نماز جمعه در دیدار با جمعی از فعالان مذهبی و مداحان شهرستان بیجار اظهار داشت: دین اسلام از مبانی و اصول بسیار متقن و قوی برخوردار است و به جرات می توان گفت که فقه اسلامی برای همه شئونات زندگی انسان راهکار ارائه کرده است.

امام جمعه شهرستان بیجار با اشاره به اینکه باید اسلام را به معنای واقعی و البته جامع بیاموزیم، تاکید کرد: زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص)، زندگی ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان و علمای دین اسلام بسیار وسیع و گسترده است و باید بتوانیم در جلسات و مجالس مذهبی خود گوشه ای از فلسفه زندگی این عزیزان را برای مخاطبان بازگو کنیم.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: کسی که برای زیارت بارگاه مطهر امام حسین علیه السلام راهی عراق می شود باید نخست با شخصیت این امام همام آشنایی داشته باشد و سیره علمی، سیاسی و شخصیتی وی را بشناسد تا زیارت خویش را با شور و به ویژه شعور دینی همراه کند.

حجت الاسلام مرادی سیره ائمه اطهار را بهترین معلم و آموزگار برای زندگی عنوان کرد و گفت: زندگی ائمه اطهار خود دانشگاه اخلاق و منش انسانیت است. ائمه اطهار اخلاق را به نهایت خود رساندند و جان خود را در اعتلای اخلاق دینی و انسانی فدا کردند.

امام جمعه شهرستان بیجار در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: باید روحانیون، طلاب و مبلغین دینی برای زوار اربعین حسینی هدف از قیام امام حسین علیه السلام را به صورت کامل بیان کنند و این مهم را به عاشقان اهل بیت علیهم السلام بیاموزند که امام حسین (ع) برای احیای سنت و حفظ دین جدش رسول خدا (ص) خطر از دست دادن جان خود، اهل بیت و یارانش را به جان خرید که این موضوع در تبیین فلسفه قیام عاشورا بسیار مهم و تاثیرگذار است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخی مداحان که در گفتار و مداحی های خود نمی توانند شخصیت واقعی ائمه و بزرگان دین را به مخاطب منتقل کنند، اظهار داشت: متاسفانه بعضی از مداحان تنها به دنبال ایجاد شور آفرینی در مجلس هستند در حالی که مجلس عزایی با ارزش است و می توان گفت که خروجی آن برای مومنین و عاشقان اهل بیت علیهم السلام مفید است که بر شعور و درک مبانی دینی کمک کرده باشد.

وی تصریح کرد: لذا مداحان سعی کنند که ابتدا مضمون مطالب و مداحی خود را به خوبی درک کنند و بعد از آن اقدام به مداحی نمایند.

امام جمعه شهرستان بیجار در ادامه با اشاره به اینکه مجالس عزای اهل بیت علیهم السلام باید برای ما کانون معرفت و ایمان باشد، تاکید کرد: هدف اصلی و غایی از تشکیل هیئات و تشکل های دینی معرفی بهتر، کامل تر و درست تر دین مبین اسلام و نشر معارف و اصول و دستورات دینی است، لذا مسئولان این تشکلات و هیئات این عوامل مهم را همیشه مدنظر داشته باشند.

حجت الاسلام مرادی در پایان سخنان خود گفت: یکی دیگر از مواردی که مسئولان هیئات و تشکل های مذهبی باید همیشه مدنظر داشته باشند بحث جلوگیری از نفوذ جریان های حاشیه دار و تفرقه انگیز در هیات و تشکل های مذهبی است. این جریان ها با افکار سکولار خویش به دنبال استحاله فکری و اعتقادی مخاطبین و حاضرین در این امکان هستند که وجود این جریان های برای دین اسلام بسیار خطرناک است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha