پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا، با بیان اینکه خسارت‌هایی که فعالیت روح الله زم مدیر آمدنیوز وارد کرد، از برخی گروهک‌های تروریستی مانند سرکرده جندالشیطان بیشتر بود، گفت: هر چند بیش از ۹۰درصد اطلاعاتی که بدست این مهره استکبار می رسید دروغ بود، اما باید با همان تعداد اندکی که از داخل با او همکاری می کردند، برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان شاهرود، به میزبانی مسجد مدرسه قلعه، ضمن اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در دانشگاه تهران، بیان کرد: رئیس جمهور معتقد است که باید نظارت استصوابی شورای نگهبان تغییر کند و مجلس اول بهترین مجلس ها بوده است ما نمی دانیم که این سخنان برای حاشیه سازی یا دوقطبی سازی در آستانه انتخابات است اما می دانیم که انتظار از یک حقوقدان و یک شخصیت فرهیخته که در گذشته منبرهای انقلابی می رفته، این نیست که امروز این گونه سخن بگوید.

وی با اشاره تلویحی به سخنان روحانی نسبت به مسائل حقوقی و همچنین شورای نگهبان، افزود: حکومت ما جمهوری اسلامی است و باید مسئولان این کشور از رئیس جمهور تا دهیار ملتزم به مبانی اسلامی باشند از سوی دیگر باید گفت در نظام اسلامی نه رئیس جمهور بلکه ولی فقیه سیاست گذاری می کند.

امام جمعه موقت شاهرود، گفت: متاسفانه نظارت بر دانشگاه ها برداشته شده و کسانی در دانشگاه ها درس می خوانند که امروز هیچ اعتقادی به نظام ندارند و حتی فراتر، به شدت با نظام اسلامی در تقابل هم هستند لذا وقتی مدرک فوق لیسانس و دکترا می گیرند و می خواهند به مجلس راه یابند عده ای می گویند شورای نگهبان حق ندارد آن ها را نظارت استصوابی کند و بگوید این فرد حق ندارد قانون گذار کشور اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: این که بگوئیم هر کسی حق دارد وارد مجلس شورای اسلامی شود آن هم بدون کوچکترین کنترلی، درست نیست. شورای نگهبان نظاره گر نیست نظارت کننده است که بین این دو لغت تفاوت زیادی وجود دارد.

وی افزود: تضمین بقای انقلاب اسلامی برعهده شورای نگهبان است. از سوی دیگر نهاد هایی چون شوراها، مجلس، خبرگان و مجریه در اختیار مردم است اما تنها جایی که تضمین اسلامیت نظام را بر عهده دارد، شورای نگهبان قلمداد می شود.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا گفت: اگر تضمین نظام را از شورای نگهبان برداریم چه اتفاقی رخ می دهد؟ از سوی دیگر روحانی می گوید مجلس اول بهترین مجلس ها بود ابتد باید گفت اتفاقاً آن مجلس هم نظارت داشته اما شورای انقلاب قوانین آن را نوشته بود چرا که هنوز شورای نگهبان و قانون شکل نگرفته بوده است ثانیاً درست است که مجلس اول از لحاظ مهره ها شاهد بسیاری انسان های خوب بود اما چه کسی گفته شورای نخست بهترین شورای اسلامی ایران بوده است؟

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه روحانی می گوید پس از ۴۰ سال هنوز هم ما نمی دانیم با آمریکا باید تقابل کنیم، این در حالی است که باید از او پرسید ما می بایست چند با آمریکا را بیازمائیم، گفت: چند بار باید دستمان را در سوراخ مار کرده و گزیده شویم؟ مگر آمریکا امروز شاهد افتادن کوس رسوایی خودش بر زمین نیست؟ دیگر چه مذاکره ای باید با او کرد؟

وی افزود: امروز حتی کرد های شمال سوریه هم فهمیده اند که آمریکا از پشت خنجر زده و آن ها را رها کرده است لذا به سمت بشار اسد روی آورده و از ارتش او استقبال کرده اند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به دستگیری سرشبکه کانال معاند آمد نیوز توسط سازمان اطلاعات سپاه گفت: خسارت‌هایی که فعالیت روح الله زم مدیر آمدنیوز وارد کرد، از برخی گروهک‌های تروریستی مانند سرکرده جندالشیطان بیشتر بود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: هر چند بیش از ۹۰درصد اطلاعاتی که بدست این مهره استکبار می رسید دروغ بود، اما باید با همان تعداد اندکی که از داخل با او همکاری می کردند، برخورد شود.

وی با بیان این که زم با اطلاعات اندک دروغ‌های بسیاری را درست کرده و منتشر می‌کرد، افزود: اهمیت کار نیروهای اطلاعات سپاه در دستگیری این مهره زیرپوشش سرویس‌های جاسوسی غرب در پیچیدگی بسیار زیاد این عملیات بود.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا، به تحرکات برخی برای ایجاد آتش بس بین انصارالله یمن و رژیم سعودی  اشاره کرد و افزود: ایران نیز برای آتش بس و تمام شدن رنج مردم یمن همکاری خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: سعودی ها پس از دریافت ضربات سنگین در بمباران تاسیسات آرامکو به این آتش بس تن دادند، آن ها می خواستند در طول چند هفته جنگی را که به یمن تحمیل کردند، با پیروزی به پایان برسانند.

وی به خسارت های بسیار زیادی که در این جنگ به مردم یمن وارد شده اشاره کرد و گفت: سعودی ها باید خسارتی که به این مردم مظلوم وارد شده جبران کنند.

خطیب موقت جمعه شاهرود به راهپیمایی بزرگ اربعین نیز اشاره کرد و گفت: با این که بیش از ۳.۵ میلیون عزادار از ایران به عتبات عزیمت کرده و به عشق امام حسین(ع) سختی های زیادی را به جان خریدند، تا کنون شرایط خوبی حاکم بوده و با امنیت بیشتر این آیین در حال برگزاری است.

وی به راهپیمایی جاماندگان اربعین هم اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی لازم برای برگزاری این آیین در شاهرود هم فراهم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha