شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار فتحی زاده - اربعین ناجا

حوزه/ سردار فتحی زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می شود امشب و فردا تردد خودروها در مسیرها، سنگین باشد، تصمیم گرفته شد مسیر مهران به سمت ایلام از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه یک طرفه باشد تا تردد برای زائرینی که در حال بازگشت هستند، بهتر فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، سردار فتحی زاده، در گفتگو با رادیو اربعین، با اشاره به اینکه در روزهای پایانی مراسم اربعین قرار داریم، گفت: بیش از سه میلیون نفر از زائرین عزیز از میهن اسلامی به عتبات عالیات در این ایام، سفر کردند و تاکنون قریب به دو میلیون نفر به میهن اسلامی مراجعت کرده اند.

وی ادامه داد: روند بازگشت زائرین به کشور در روزهای گذشته شدت گرفته است و امروز جمعه در اوج خودش قرار دارد. تقریبا از بامداد امروز تا ظهر، قریب به ۱۹۰ هزار نفر از زائرین از مرزهای چهارگانه به میهن اسلامی مراجعت کرده اند که سهم مرز مهران حدود ۱۲۰ هزار نفر است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در ستاد مرکزی اربعین درباره وضعیت موجود اظهار داشت: در حال حاضر شرایط و مقدمات بازگشت زائرین در مرزها فراهم است و عزیزان بدون مشکل وارد مرز جمهوری اسلامی می شوند. همچنین کارهای اداری زائرین در پایانه های مرزی انجام می شود و از طریق خودروی شخصی و یا وسایل حمل و نقل عمومی به سمت شهرها سفر می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می شود امشب و فردا، تردد خودروها در مسیرها، سنگین باشد، تصمیم گرفته شد مسیر مهران به سمت ایلام از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه یک طرفه باشد تا تردد برای زائرینی که در حال بازگشت هستند، بهتر فراهم شود.

وی به جلسات مشترک با استانداری اشاره کرد و افزود: در این جلسات نحوه پذیرایی از زائرین در هنگام بازگشت و انتقال آنها به شهرهای محل سکونت خودشان مورد بحث قرار گرفت. با توجه به اینکه بار حمل و نقل امسال بر عهده زائرین بوده است، در بازگشت به هیچ مشکل خاصی برنخورده ایم و کمبودی در پایانه های اتوبوس رانی احساس نشده است و شرایط مناسب است.

سردار فتحی زاده بیان کرد: با توجه به اینکه حجم بازگشت زائرین امروز و فردا بسیار زیاد خواهد شد، اعلام کردیم پایانه های حمل و نقل آماگی بیشتری داشته باشند و اتوبوس های بیشتری را برای بازگشت محیا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha