پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به بیان «قربانی شدن برای منافع ملی» در اظهارات رئیس‌جمهور با طرح چند پرسش تصریح کرد: این یعنی چه؟ به چه قیمتی باید قربانی شد؟ اسلام و منافع ملی کدام است؟ تعریف از منافع ملی چیست؟ رابطه منافع ملی با هویت ملی کجاست؟ باید این‌ها را دقت کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و ششم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به بیان داشت: زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا در قلب مؤمنین حرارتی به وجود آورده که هرگز سرد نخواهد شد.

وی افزود: همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد به کوری چشم کوردلان که خواستار کمرنگ شدن حضور مردم در راهپیمایی اربعین بودند امسال این حضور در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش چندین برابری زائران را شاهد بوده‌ایم. این حضور نمونه‌ای از همبستگی جهانی و تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های ‏همگانی داخلی و بین‌المللی مبنی بر اعلام آمادگی برای مذاکره با غرب و کشورهای منطقه، بیان داشت: آقای روحانی در این خصوص گفتند: «هرزمانی که بدانم ملاقاتی و جلسه‌ای مشکل ملت ایران را حل می‌کند و منافع ملت ایران را تأمین می‌کند، در آینده هم این کار را خواهم کرد و آماده هستم برای فداکاری و ایستادگی و افتخار می‌کنم که برای منافع ملی و ملتم، قربانی شوم. »

وی در ادامه بابیان اینکه رئیس‌جمهور درباره تعامل و تقابل با دنیا نیز مطالبی را بیان کردند، گفت: بااینکه قبلاً خود آقایان مذاکره با غرب را دیوانگی دانستند ولی این حرف‌ها زده شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه تا امروز جمهوری اسلامی با همه دنیا غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا که خودش قطع رابطه کرد تعامل داشته است، اظهار داشت: القا این‌که ما با دنیا تعامل نداریم حرف درستی نیست لذا در بیان این بزرگوار از تعامل با دنیا یک کشور بیشتر فهمیده نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: متأسفانه این حرف‌ها درزمانی زده می‌شود که غرب به‌شدت در مقابل ملت ایران کم آورده و اگر کسی رصد کند به‌خوبی این را می‌فهمد که غرب مستأصل شده و دوستان باید توجه داشته باشند که چه می‌گویند چراکه گاهی ظاهر حرف خوب است اما باطن خوبی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به بیان «قربانی شدن برای منافع ملی» در اظهارات رئیس‌جمهور با طرح چند پرسش تصریح کرد: این یعنی چه؟ به چه قیمتی باید قربانی شد؟ اسلام و منافع ملی کدام است؟ تعریف از منافع ملی چیست؟ رابطه منافع ملی با هویت ملی کجاست؟ باید این‌ها را دقت کرد.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: در یک جلسه عمومی برای یک عده چیزی گفته می‌شود بعد بر آن اثر بار می‌شود. اگر منافع ملی به قیمت از بین رفتن هویت ملی ما که استقلال و عزت و اقتدار ماست باشد آیا ارزش دارد؟ این‌که درست نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: رهبری دربیانی فرمودند: «آنجا که ما چیزی را به‌عنوان منافع ملی در نظر می‌گیریم لکن هویت ملی را پایمال می‌کنیم قطعاً اشتباه کرده‌ایم. این منافع ملی نیست» لذا ببینید که حرف چقدر دقیق گفته می‌شود حالا باز این روزها از مذاکره سخن می‌گویند.

وی اذعان داشت: تا امروز هر وقت از سخنان رهبری در اداره کشور فاصله گرفته‌اید ضرر کردید و این کاملاً مشهود است و خودتان هم به آن اقرار دارید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: رهبری در بیانیه «گام دوم» که لااقل مسیر ۴۰ ساله بعدی است فرمودند: «در مورد آمریکا حل هیچ مشکلی متصور نیست و مذاکره با آن جز زیان مادی و معنوی محصولی نخواهد داشت. »

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به بیانی دیگر از رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۷، ادامه داد: رهبری بعد از عدم اعتماد به اروپا فرمودند: «در مورد آمریکا هم من از دو سه سال پیش که این بحث‌های مربوط به هسته‌ای برقرار بود دائماً هم خصوصی به مسئولین می‌گفتم هم در جلسات عمومی در سخنرانی‌ها مکرر گفتم که من اعتقادی به این‌ها ندارم. به این‌ها اعتماد نکنید. به حرفشان، به قولشان، به امضایشان، به لبخندشان اعتماد نکنید. این‌ها مورد اعتماد نیستند. حالا نتیجه این شده که خود مسئولینی که آن روز مذاکره می‌کردند امروز دارند می‌گویند آمریکا غیرقابل‌اعتماد است. خب از اول بایستی این قابل‌اعتماد بودن را تشخیص می‌دادند و حرکت می‌کردند. » اما حالا باز یک‌دفعه در یک جلسه رسمی می‌گویند که ما اگر لازم باشد این کار را خواهیم کرد بعد هم تأکید می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به بیان دیگری از رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: در یک جای دیگری آقا فرمودند: «با این‌ها چه مذاکره‌ای!؟ اصلاً معنا ندارد. حالا آقای رئیس‌جمهور که هیچ وزیر خارجه و عناصر وزارت خارجه هم همین‌طور. هیچ معنا ندارد با این‌ها مذاکره کردن. البته شما این را هم می‌دانید و شاید بهتر از من بدانید که آمریکایی‌ها احتیاج دارند به مذاکره با جمهوری اسلامی. دولت‌های آمریکا هم آن دولت قبلی، هم این دولت، هم دولت اسبق همه احتیاج دارند نمایش بدهند که ما جایی مثل جمهوری اسلامی را کشاندیم پای میز مذاکره. این چیزی است که نیاز دارند. آن روزی که اوباما موفق شد تلفنی با آقای دکتر روحانی صحبت کند این‌ها آنجا جشن گرفتند که خبرش بعداً رسید به ما از طرقی. این‌ها احتیاج دارند به این قضیه، هیچ لزومی ندارد ما این احتیاج آن‌ها را برآورده کنیم. »

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه این بیان رهبری بالاتر از نصیحت است، بیان داشت: این خواسته رهبری است اما چرا آقایان دوباره برمی‌گردند و همین حرف‌ها را تکرار می‌کنند؟ آیا برجام، این خسارت محض و این گرفتاری عمیق و ریشه‌داری که برای نظام درست کردند کافی نبود؟

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع)، گفت: رهبری فرمودند: «علت اینکه ما در مقابله با آمریکا کوتاه نمی‌آییم این است که یک وظیفه است. اگر کوتاه بیاییم این وظیفه را عمل‌نکرده‌ایم» لذا مقابله با آمریکا و مذاکره نکردن و در مقابل او ایستادن وظیفه است و ما این را از امام حسین یاد گرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به دعوای ترامپ و پلوسی، گفت: همین چندروزه دیدید رئیس‌جمهور آمریکا با هم سلک خودش چگونه به جان هم افتاده بودند. او می‌گفت «تو دیوانه هستی، دیگری می‌گفت خودت دیوانه هستی. او می‌گفت برو بیمارستان خودت را نشان بده، دیگری می‌گفت خودت را درمان کن. » آن‌وقت ما می‌خواهیم به این‌ها اعتماد کنیم و سر یک میز بنشینیم و حرف بزنیم

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز اظهار داشت: من از بیان امام راحل رضوان‌الله علیه اقتباس می‌کنم و عرض می‌کنم که امروز نه‌تنها نزد ملت ما بلکه نزد همه ملل آزاده جهان پست‌ترین و منفورترین شخص رئیس‌جمهور آمریکاست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه آقایان باید دست از شعار دادن بردارند و این روزهای باقیمانده از مسئولیت را مشغول عمل شوند، گفت: برای تقویت منافع ملی قدم بردارید و جلوی سوء مدیریت‌هایی که منافع ملت را از بین می‌برد بگیرید و برای تولید و اشتغال و ازدواج و امثال ذالک تا مرز قربانی شدن و تلاش کردن و پیگیری کردن برای همه ما لازم است تا نزد خدای تعالی مأجور باشیم.

وی بابیان اینکه در اظهارنظرهای مسئولان باید دقت لازم انجام شود، تصریح کرد: بیان شد در مجلس اول نظارت وجود نداشت و انتخابات پرشور بود، در مجلس اول نظارت هم بود و در همه جای دنیا افرادی مسئله‌دار اجازه شرکت در انتخابات را پیدا نمی‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز ضمن تشکر از پاسداران گمنام حضرت ولی‌عصر (عج) در رابطه با دستگیری سر شبکه رسانه معاند انقلاب، اظهار داشت: تشکر می‌کنم از اقدام مقتدرانه و از روی هوشمندی و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام حضرت علی ولی‌عصر ارواحنا فدا که به‌موقع از کیان انقلاب و نظام دفاع کردند و ضربه کاری را به دشمن وارد کردند نه‌فقط در این مورد اخیر بلکه در موارد متعدد چهل روز قبل در جریان ترور سردار بزرگوارمان چقدر مقتدرانه عمل شد

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی افزود: اهمیت این حرکت وقتی بیشتر معلوم می‌شود که بدانیم سربازان مؤمن و انقلابی و ازجان‌گذشته سازمان اطلاعاتی سپاه، سازمان‌های اطلاعاتی جهان به‌خصوص فرانسه را که دستگاه مدرنی هست بین دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا در یک عملیات چندوجهی و پیچیده دور زدند و شخص موردنظر که در یک حفاظت شدید فیزیکی و سایبری بود را به تور خودشان انداختند.

وی بابیان اینکه این کار نمونه‌ای از اقتدار دفاعی و امنیتی بود، تأکید کرد: اقدام نیروهای مؤمن این سازمان این پیام را هم به مخالفان با ما آن داد که برای دفاع از ارزش‌های الهی نظام و مقابله با نقشه‌های دشمن لحظه‌ای غفلت و درنگ ندارند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز ادامه داد: البته آن چیزی که اهمیت بیشتری دارد بعدازاین دستگیری این است که چون این شخص با افرادی در داخل در تماس بود که اطلاعات را ردوبدل می‌کردند باید این عناصر نفوذی داخلی که همکار این شخص بودند شناسایی شوند که خواهند شد و به مردم معرفی شوند و عن‌قریب به سزای اعمالشان برسند انشالله.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری ضمن توصیه به مسئولان استان، به‌خصوص شورای شهر که تصمیم‌گیری‌ها در آن مستقیم به هزینه کرد بیت‌المال برمی‌گردد، گفت: دقت لازم را داشته باشید.

وی در ادامه با انتقاد از مصوبه جلسه اخیر شورای شهر کرج برای اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان به‌عنوان ودیعه مسکن دو مدیر استانداری، با اشاره به اینکه قسمتی از فیلم جلسه شورای شهر را دیده‌ام، به طرح این پرسش پرداخت: آیا واقعاً با سرمایه مردم برای مدیر غیربومی درجایی گران باید مسکن تهیه کرد؟

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با تأکید بر اینکه آقایان هر توجیهی بیاورند می‌گوییم؛ این کار درست نبوده است، گفت: هیچ توجیهی قابل‌قبول نیست، چه ضرورتی دارد مدیر غیربومی بیاورید که بعد گرفتار شوید آن‌هم در مسئولیت‌های میانی و پایینی حتی در حد معاونت، این کار درست نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه برخی مواقع ناچار به آوردن مدیر غیربومی می‌شوید، گفت: چه دلیلی دارد که برای مدیر با تحمیل هزینه گزاف از بدنه شهر مسکن تهیه کنید.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه نباید برای شهر و استان حاشیه ایجاد شود، گفت: حاشیه اخیر از شبکه سراسری نیز پخش شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با طرح این سؤال که آیا تمام هزینه‌های که متوجه مثلاً استانداری یا دستگاه‌های عمومی استان است باید توسط شهرداری کرج هزینه شود؟ گفت: این‌یک سؤال است که شهرداری‌های دیگر استان نقشی ندارند؟ هزینه‌های استانداری باید تأمین شود، دُرست، ولی همه هزینه‌ها را باید شهر کرج بپردازد؟ یا اینکه باید برآورد هزینه شود. مثلاً بگوییم استانداری یک میلیارد نیاز دارد، ۶۰۰ میلیون را کرج پرداخت کند مابقی توسط دیگر شهرداری‌ها تأمین شود و مجموعه‌ای از استان باید کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به اینکه آقایان باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند، گفت: برخی مواقع دقت نمی‌شود و قسمت عمده مخارج استان را شهر کرج تأمین می‌کند. این در حالی است که شهر با معضلات زیادی مواجه است.

وی بابیان اینکه برخی مواقع آقایان برای آزادی زندانی، مصلی، رسیدگی به امور مساجد، بحث مهدویت در شهر و مسائل فرهنگی و غیره می‌گویند نمی‌توانیم هزینه کنیم، اعتباری وجود ندارد، گفت: اما به بحث حق جلسه که می‌رسد اوضاع طور دیگری می‌شود.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه در حاشیه لایحه یک‌میلیاردی شورای شهر کرج برای تأمین مسکن دو مدیر غیربومی، مسئله افزایش حق جلسه گم‌شده است، گفت: یک‌دفعه می‌بینیم ۱۵ میلیون پاداش برای مدیری که در جلسه بوده تصویب می‌شود و سقف حق جلسه به ۵ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به اینکه متن لایحه افزایش حق جلسه برخی کمیسیون‌های بیرونی شورا را دیده‌ام که شش نفر مخالفت و شش نفر موافق داشته است، گفت: آقایان به این مسائل که می‌رسند دست و دل‌باز می‌شوند، مگر می‌شود با پول مردم فالوده بخورید، بترسید از روزی که باید حساب‌وکتاب پس بدهید؛ بیت‌المال حساب‌وکتاب دارد.

وی با اشاره به شیوه امیرالمؤمنین در اداره بیت‌المال، تصریح کرد: امیرالمؤمنین هرروز جمعه بیت‌المال را خالی می‌کرد به اهلش می‌داد و جارو می‌کشید آن‌وقت بعضی از آقایان خیلی راحت انگار طیول آن‌هاست در صورتی که این‌طور نیست و حساب‌وکتاب دارد حالا شاید امروز مردم نفهمند کسی هم نفهمد هیچ تریبون ای هم اعتراض نکند اما بدان هر یک‌ریالی که خارج از قاعده گرفتی و مصرف کردی و زندگی کردی پوستی از تو بکنند که به این سادگی‌ها جبران نشود.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز در بخش دیگری با اشاره به نکات انتخاباتی، گفت: باید تلاش همه ما این باشد که انتخابات پرشور و بانشاط برگزار شود و لازمه‌اش این است که موجبات دلسردی مردم را فراهم نکنیم اما متأسفانه بعضی از افراد دخالت‌هایی دارند و اعمال‌نفوذ می‌کنند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه به کار گرفتن مسئولی که دستگاه امنیتی صلاحیت او را تأیید نکرده خطاست، گفت: این فرمان رسمی رهبر معظم انقلاب است و خود دستگاه اطلاعاتی هم می‌دانند که فرمودند به‌هیچ‌وجه نباید کسی که از دستگاه امنیت رد صلاحیت شده به کار گرفته شود حالا اگر بعضی از زین و سوزان برای بقای یک شخص یا اشخاصی در کل استان تلاش کنند این خودش جرم است.

وی در ادامه افزود: من اگر وظیفه شرعی احساس کنم که تذکراتی که می‌دهم چه خصوصی چه عمومی اثر ندارد و باید شفاف بگویم خواهم گفت و ملاحظه استاندار، فرماندار، نماینده مجلس و کوچک و بزرگی که در آنجا نقش دارند را نخواهم کرد و محکم این را خواهم گفت تا مردم مطلع باشند و بدانند که چه کسی دارد خطا می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز با اشاره به بیانان رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب دراین‌باره فرمودند: «دشمنان امید دارند که انتخابات یا سرد باشد که بتوانند بگویند مردم به‌نظام اسلامی علاقه ندارند یا به دنبال انتخابات فتنه به وجود بیاورند» لذا شاهد من قسمت اول بیان است که می‌خواهند کاری کنند سرد برگزار شود مقدمات سردی هم همین کارهاست باید مواظب باشیم و همه وظیفه‌داریم نگذاریم سرد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha