سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی، نماینده رهبر انقلاب در سوریه

حوزه/ نماینده مقام معظم رهبری در سوریه گفت: این مقاومت است که آینده جهان را به نفع مستضعفین و آزادگانی که از مکتب امام حسین(ع) عزت و کرامت آموختند، ترسیم می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه ، در خطبه نماز جمعه این هفته حرم حضرت زینب (س) ضمن تأکید بر اهمیت اربعین امام حسین (ع) گفت: این راهپیمایی میلیونی حماسه ای است که میلیونها آزاده مشتاق به عدالت، در محور بین المللی مقاومت که فراتر از مرزهای قومیتی ، مذهبی و دینی در برابر جبهه کفر و نفاق و استکبار است، در آن مبارزه می کنند.

وی به نقش راهپیمایی اربعین جهت تبیین پیام عاشورا در نپذیرفتن ظلم و ذلت و تجسیم وحدت و روحیه برادری اسلامی تأکید نمود و افزود: در این راهپیمایی، میلیونها نفر رفتار اجتماعی یگانه ای را در مکان و زمان واحدی ، تجربه می کنند . 

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی ضمن دعوت به بررسی عمیق این رخداد عظیم، به نقش خداوند در تحقق بخشیدن آن تأکید نمود و گفت : ما نمی توانیم اربعین را جز یک معجزه ببینیم که دست خداوند متعال در ترتیب ، تنظیم و بقا و تداوم آن برای حفظ مکتب کسی که همه چیز خود را در راه خدا تقدیم نمود، دخالت دارد.

نماینده رهبر انقلاب در سوریه گفت: امام حسین (ع) ارزش های ایمان ، اخلاق و دفاع از آن ها را طبق آنچه که با خداوند خود عهد بسته بود ، تجسیم نمود. خداوند هم وعده خود را در پیروزی راه حق محقق ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: این راهپیمایی عظیم اربعین همانطور که مقام معظم رهبری  فرمودند: یک هبه و بخشش الهی است که آن را در اختیار ما قرار داده تا از آن جهت رویارویی با چالش های مختلف بهره ببریم.
وی در ادامه به نقش فرهنگ حسینی بودن در اربعین اشاره نمود و گفت : ما شاهد تحقق بخشیدن این وعده الهی در محور مقاومت و تمام منطقه از ایران گرفته تا عراق ، سوریه ، لبنان ، فلسطین ، بحرین ، یمن و حتی درکشمیر و نیجریه و مناطق دیگر هستیم . 

وی گفت: ما وقتی به وعده خداوند در  پیروزی ایمان آوردیم، به صبر و حق دست به گریبان می شویم و در راه خداوند فداکاریهای زیادی می نماییم که این امر به ما ایمان و صبر می دهد تا با عزم راسخ و اراده قوی با دشمن بجنگیم .

نماینده ولی فقیه در سوریه همچنین به موضع گیری کشورها ، ملتها و مقاومت در مقابله با نیروهای شرور استکبار ، صهیونیست و ارتجاع ، اشاره نمود و مژده پیروزی های جدید را داد.

وی در پایان سخنان خود به زائران حرم حضرت زینب(س) گفت : بدانید اگر خون شهدای مدافع حرم و صبر و استقامت آنان جهت ایجاد امنیت در این منطقه جاری نمی شد، این جو معنوی که شما در این مکان مشاهده می کنید ، تحقق نمی یافت.

وی ادامه داد: ما و شما بعد از خداوند متعال، مدیون شهدا و جانبازان و خانواده هایشان هستیم . لذا این قهرمانان را همیشه یاد کنید و  همانند حضرت زینب (س) فرهنگ مقاومت و دفاع از حرمت اسلام را بین خانواده هایتان و در کشورهایتان ترویج کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha