جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: زیارت و راهپیمایی اربعین تبدیل به یک حرکت عظیم در جهت رسیدن به تمدن نوین سلامی شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به پیاده‌روی اربعین و حضور میلیونی زائران در این مراسم اظهار داشت: زیارت اربعین درواقع حرکتی است که عاشقان اهل‌بیت(ع) به‌منظور بیعت و عرض ارادت به وجود مقدس آقا اباعبدالله حسین(ع) انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تاریخچه اربعین بیان داشت: بعد از شهادت اباعبدالله حسین(ع) خاندان ایشان از شام به کربلا آمدند و از همان زمان مراسم اربعین با شور خاصی در بارگاه ملکوتی آن حضرت برگزار می‌شود.

آیت‌الله بوشهری تأکید کرد: باگذشت بیش از ۱۳۰۰ سال از آن روز ما شاهد هستیم که روزبه‌روز ارادت مردم به سالار شهیدان و شرکت در مراسم و راهپیمایی اربعین سال‌به‌سال عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود.

وی به ثواب زیارت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: زیارت  این امام بزرگوار در روز اربعین به‌گونه‌ای است که فرشتگان الهی آنجا به استقبال زیارت کنندگان می‌روند و در زمان خروج زیارت کنندگان آن‌ها را بدرقه می‌کنند که خود این مهم نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین است.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: امروز در شرایطی مردم ایران اسلامی و دیگر کشورها به زیارت امام حسین(ع) می‌روند که زیارت و راهپیمایی اربعین تبدیل به یک حرکت عظیم در جهت رسیدن به تمدن نوین سلامی شده است.

وی بابیان این‌که این حرکت در جهت تقویت جبهه مقامت است، خاطرنشان کرد: امروز مردم سراسر دنیا که عشق و ارادت به امام حسین (ع) دارند با حضور در این راهپیمایی معرفت خودشان را بیشتر می‌کنند و به دشمنان اسلام این پیام روشن را می‌دهند که اگر آن روز در صحرای کربلا کسی نبود که فریاد هل من ناصر ینصرنی را پاسخ دهد امروز میلیون‌ها انسان لبیک‌گویان درخواست ایشان را اجابت کرده و ان شاء الله امیدواریم این حرکت زمینه‌ساز ظهور امام زمان( عج )شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha