چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سروری

حوزه/ نویسنده کتاب یارانی از تبار عرشیانبیان کرد : اربعین یک رمز وکد است برای همه وبهتر بگویم که یک کیمیا واکسیر اعظم برای تمام جامع بشریت است، با چهار مؤلفه ویژه یعنی عزت، امنیت (فکری، روحی ورانی واعتقادی)، کرامت و سعادت.

حجت الاسلام والمسلمین سروری در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت : اربعین برای ما آمیزه ای از معرفت به اصالت های راستین و پاک ترین احساسات و عواطف بشری، است.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: با حضور درکنگره عظیم اربعین در واقع إحیاء نام و یاد بزرگمردی را می کنیم که برای نجات جامعه واحیاء اسلام ناب محمدی از مرگ حتمی، سنگین ترین مصایب را به جان خرید و به استقبال شهادت خود و عزیزان و یارانش رفت تا اسلام باقی بماند.وبه قول معروف «الاسلام نبوی الحدوث و حسینی البقاء» شد.
این استاد در ادامه اشاره کرد: با پر رنگ کردن حضور دراربعین در واقع نوعی زدودن غبار از چهره دین اسلام واقعی، ونشان دادن جهت و قبله و برجسته نمودن خطوط اصلی مکتب اهل بیت به عالم است.
نویسنده کتاب بی بصیرتانی از تاریخ کربلا گفت: اربعین برای ما پژواک دادگستری و عدالت خواهی و ستم سوزی وستم ستیزی در مقابل استکبار ویزیدیان زمان است و اربعین را می توان نماد حرّیّت، و دفاع از کرامت انسانی است.

حجت الاسلام سروری گفت: اربعین همچنین نوعی فریاد وخروش بر سر تزویرگران، رهزنان دین و ایمان، ستمگران، و مستکبران و وهابیت سعودی است.
این استاد حوزه ودانشگاه گفت: اربعین إحیاء مهم ترین رسالت حسین بن علی(ع) یعنی پراکندن معروف و طرد منکَر؛ اربعین به معنی جاری ساختن عناصر حیات بخش حسینی در دشت های زندگی و متن جامعه انسانی است.
این محقق وپژوهشگر تاریخی در ادامه یادآورشد: اربعین اعلام وفاداری بر سر هر کوی و برزن، نسبت به آرمان ها و پاسداری از میراث شهیدان است .
حجت الاسلام سروری بیان کرد: اربعین به معنی جوش و خروش آوردن وجدان ها و افکندن طنین آگاهی و آزادی در فضای جوامع که تشنه عدالت خواهی وآزادمنشی هستند.
نویسنده کتب بصیرت در زندگی اظهارکرد: اربعین یعنی فریاد وشیپور بیدارباش میان توده های اسلامی به خواب رفته و غافل و بی خبرمانده از مکر دشمنان است.
وی اربعین را آمیزه ای از معرفت به اصالت های راستین؛ و پاک ترین احساسات و عواطف بشری دانست و گفت: اربعین یعنی رسیدن تمام کشورهای اسلامی به این نقطه ازکلام نورانی امام حسین که «موت فی عزّ خیر من حیاة فی ذلّ» ؛ مرگ در راه رسیدن به عزت از زندگی با ذلت بهتر است.

استاد حوزه بیان کرد: یکی از شعرا به زیبایی بیان کرده است که «وَ إِذا کانَتِ النُّفُوسُ کِبارا تَعِبَتْ فِی مُرادِها الاْ َجْسامُ» و هرگاه که روح ها بزرگ شد، در راه رسیدن به هدف های او جسم به زحمت می افتد. روح بزرگ و عزیز، آسایش ذلت آور را نمی پذیرد؛ اساسا روح که بزرگ شد به زحمت می افتد؛ روح بزرگ، آرزو می کند که در راه هدف های بزرگ و الهی، جسم را فدا کند و روح کوچک، تن را به آسایش می کشاند.
سروری در ادامه گفت :چقدربسیار زیبا آنتوان ¬بارا محقق و نویسنده مسیحی می گوید: حسین(ع) تا پایان دنیا وجدان تمامی ادیان است؛ او می خواست وجدان های غرق در گناه را بیدار سازد و از گودال گناهان آزاد و رهای بخشد.
این استاد حوزه ودانشگاه گفت :اربعین یعنی مفهوم حقیقی عزت خواهی را در عمل نشان دادن و زیر بیرق امام حسین به حیات طیبه رسیدن است.
سروری در پایان گفت : اربعین یعنی مانور پایبندی جوانان وجامعه شیعی به فرهنگ دینی وحسینی و مهر باطل زدن فرهنگ منحط و مخرب غرب و اروپاو استحاله نشدن درآن .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • م IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
    1 0
    تحلیل خوبی بود