جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسین ذوالفقاری - رئیس ستاد اربعین حسینی

حوزه/ ذوالفقاری خاطر نشان شد: تلاش سنگینی در داخل عراق توسط دولت عراق و همکاری که نیروهای ما در آنجا در قالب مستشاری عمل می کنند و نیروهای مردمی برای تامین امنیت صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی، در گفتگوی تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به اینکه در بعضی از موارد بر اساس برآوردهایی که می کردیم اوضاع بهتر پیش رفت، گفت: واقعیت این است که نگاه ما به عملیات بزرگ راهپیمایی اربعین، نگاه بلندتری از این موضوعاتی است که الان داریم انجام می دهیم.

وی متذکر شد: ما از سال گذشته که اربعین تمام شد، کار را شروع کردیم و عمده کار ما در طول سال است و در زمان مراسم اربعین به دنبال اجرا و دغدغه انجام کاری هستیم که در طول یکسال همه افراد دارند انجام می دهند و در واقع کار ما فقط ساماندهی و هماهنگی بین بخشی و کارهای زیرساختی و امنیت است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر اینکه تاکنون در حوزه مرزهای عراق و ایران هیچگونه نا امنی برای زائران نداشتیم، خاطر نشان شد: تلاش سنگینی در داخل عراق صورت می گیرد توسط دولت عراق و همکاری که نیروهای ما در آنجا در قالب مستشاری عمل می کنند. نیروهای مردمی نیز در آنجا کمک می کنند.

وی افزود: در داخل کشور نیز همه دستگاه های انتظامی و اطلاعاتی، نظامی و طیف گسترده ای از کارهایی که در اینجا صورت می گیرد تا این لحظه یک مورد هم ما ناامنی نداشتیم.

ذوالفقاری اظهار کرد: در داخل مرزهای کشور، به گفته زائران، هیچ گونه نارسایی تا این لحظه نداشتیم. روز گذشته بیش از ۳۳۰ هزار نفر زائر برگشت داشتیم و هیچ جا معطل نشدند و امکاناتی هم که مردم و موکب داران زحمت کشیدند در خدمتشان بود.

وی با اشاره به مدیریتی که از طریق سامانه سماح برای بازگشت زوار انجام شده، توضیح داد: در ثبت نام مردمی که در سامانه سماح انجام شد، شماره موبایل شان را ثبت کرده بودند. در یک هفته گذشته از طریق پیامک مطالبی را که لازم بود برای زائران اقدام کردیم و همین کار در مدیریت سفر زوار کمک کرد و می بینیم امسال حجم زوار نسبت به سال گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش زائر داشتیم اما نسبت به سال گذشته مشکلاتمان کمتر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha