پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علی قوی تن
علی قوی تن

حوزه / یک کارگردان سینما گفت: مسئولان سینمایی با عدم حمایت‌های خود از فیلم‌های فاخر، سینماگران را در امر تولید تنها گذاشته‌اند.

علی قوی‌تن، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره نقش و جایگاه مدیران فرهنگی در به وجود آمدن شرایط فعلی سینما اظهار کرد: من عملکرد مدیران سینمایی را به هیچ‌وجه مطلوب نمی‌دانم، چون آنها در اصلی‌ترین بخش که اکران آثار سینمایی است، هنرمندان را تنها گذاشته‌اند، چون حداقل‌ترین کاری که از دست آنها بر می‌آمد این بود که بتوانند شورای صنفی یا شورای اکران را هدایت کنند تا شرایط این‌گونه نباشد که هر کسی به هر نحوی که دوست دارد اکران را رقم زند.

وی افزود: در کشور که دارای ایدئولوژی است و برای خود آرمانی در هنر تصور کرده به نظرم به هیچ وجه چنین رویکردی پسندیده نیست که اجازه دهد، بخش خصوصی به هر طریقی که مایل است هدایت اکران را در دست بگیرد، زیرا اگر چنین باشد دیگر فیلم‌هایی که سعی دارند حرف‌های عمیق بزنند راه به اکران نخواهند داشت. با این توضیح اگر بخواهیم به مسئولان نمره دهیم مطمئنا آن امتیاز، مثبت نخواهد بود.

این کارگردان اضافه کرد: اگر شرایط همین‌گونه ادامه پیدا کند، مطمئن باشید وضعیت سینما از این هم بدتر خواهد شد، چون وقتی سینماگر می‌بیند فیلم هنری هیچ جایگاهی در اکران ندارد با چه امیدی سرمایه خود را در معرض خطر قرار دهد، برای همین ترجیح می‌دهد به جای نابودن کردن پول خود با جریان موجود همسو کرده تا حداقل بتواند نفع اقتصادی به دست آورد.

این کارگردان در ادامه این گفت‌وگو سوال بدین مضمون پرسید: من پرسشی دارم که مسئولان هنری و فرهنگی باید آن را پاسخ دهند، آنهم اینکه بودجه‌هایی که در نهادهای دولتی برای حمایت از تولیدات هنری تعیین شده، کجا خرج می‌شود که تا این اندازه آنها از مشارکت در تولیدات هنری دریغ دارند؟

قوی‌تن تاکید کرد: بخش خصوصی وقتی مورد حمایت نباشد طبیعتاً به سمت فیلم‌های گیشه‌پسند سوق پیدا می‌کند. در این شرایط حتی حاضر می‌شود هر کاری انجام دهد تا تنها فیلمش فروش رود، به همین دلیل نیز می‌بینیم در برخی از کارهای به اصطلاح گیشه‌پسند ما موضوعات ناشایست مطرح می‌شود!

وی در بخش پایانی سخنانش متذکر شد: البته این را هم به یاد داشته باشیم که بخش خصوصی هم نمی‌تواند خود را در به وجود آمدن فضای نامطلوب موجود در سینما بدون تقصیر بداند و بگوید چون خود خرج فیلم‌هایش را می‌دهد هیچگونه رسالتی ندارد، زیرا بخش خصوصی نیز به انحای مختلف از کمک‌های دولتی بهره می‌برد که یک بخش آن دریافت وام‌هاست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha