جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس عربيان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: از ماه های بسیار قبل رسانه های محور غربی ـ عربی ـ عبری به شیوه ای هماهنگ علیه اجتماع و پیاده روی بزرگ اربعین بسیار دسیسه چینی کردند به گونه که امید بسیار داشتند که اربعین امسال بسیار بی رنگ و رونق باشد ولی اینگونه نشد و اربعین امسال از هر سال دیگری باشکوه تر گردید.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهر سنندج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: اربعین باید به یک فرهنگ بزرگ اسلامی تبدیل شود، زیرا این روز به نوعی نماد وحدت بین مذاهب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امام حسین علیه السلام با عمل فداکارانه خویش تاریخ اسلام را به کلی تغییر داد و اسلام را از دربار به سطح جامعه اسلامی کشاند پس اگر نهضت کربلا روی نمی داد سرنوشت اسلام برای همه ما مبهم می ماند و احتمال به بیراهه رفتن آن دور از فکر نبود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اربعین امسال شکوه خاصی داشت، گفت: از ماه های بسیار قبل رسانه های محور غربی ـ عربی ـ عبری به شیوه ای هماهنگ علیه اجتماع و پیاده روی بزرگ اربعین بسیار دسیسه چینی کردند به گونه که امید بسیار داشتند که اربعین امسال بسیار بی رنگ و رونق باشد ولی اینگونه نشد و اربعین امسال از هر سال دیگری باشکوه تر گردید.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه با تاکید بر اینکه توطئه های دشمنان با بصیرت مسلمان برای بار دیگر خنثی شد، گفت: در اربعین مفاهیم سنی و شیعه و... معنای خود را از دست داد و جهان اسلام یکی گردید که این موضوع را باید از برکت نام جایگاه سیدالشهدا (ع) دانست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اربعین دل های مومنین را به هم نزدیک کرد، اظهار داشت: امام حسین (ع) و نهضت کربلا را نمی توان در یک کالبد خاص تفسیر و تحلیل کرد، بلکه خروجی واقعی قیام امام حسین (ع) احیای دوباره دین جدش، رسول اکرم (ص) بود نه به دست آوردن دارالخلافه و... و.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به حضور پرشور مردم اهل سنت کردستان در محرم و صفر امسال گفت: حضور پرشور و خودجوش مردم کردستان در مراسم محرم و صفر امسال نشان داد که چه علاقه ای به رسول خدا (ص) و اهل بیتش دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با تاکید بر اینکه موکب های اربعین در کردستان امسال بیشترین فعالیت را داشته اند، عنوان کرد: یکی از ویژگی های موکب های اربعین امسال در کردستان و شهرستانهای تابعه، مدیریت آنها به دست خود مردم استان بود. مردم با حمایت های مادی و معنوی خود، رونق و جوشش خاصی به این موکب ها داده بودند.

این استاد حوزوی در ادامه با تقدیر از حضور مردم پرشور در موکب های اربعین تاکید کرد: فلسفه ایجاد موکب ها به جز خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی، تبیین نهضت عاشورا و پاسخگویی به سئوالات شرعی و شبهات دینی بود که خوشبختانه حضور روحانیون، مبلغین و طلاب در این موکب ها این مهم را حل نمود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در حال حاضر موکب های استان کردستان همچنان فعال هستند و برخی از این موکب ها همانند موکب امام خامنه ای در شهرستان سقز تا پنجم آبان ماه دایر می باشد و آماده خدمت رسانی به زوار محترم کردستان و دیگر استانهای کشور می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان سخنان خود با تقدیر از مدیریت و معاونین مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران اظهار داشت: امسال مدارس علمیه سطح استان کردستان در بحث اربعین فعالیت های دینی و فرهنگی بسیاری داشته اند برای نمونه حسینیه مدرسه علمیه کامیاران در این ایام به مانند موکب های اربعین پذیرای زائرین بود و همچنین در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام قروه هر روز و هر شب شاهد برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی حول محور عاشورا و اربعین بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha