پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سعید مومنی

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: «حُبّ ‌الحسین(ع) یجمعنا» محبت اهل بیت علیهم السلام و سیدالشهدا (ع) بزرگترین انسجام و وحدت و یکپارچگی امت واحده را به وجود می ‌آورد.

حجت الاسلام سعید مومنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: باید گفت که اربعین حسینی، هدیه‌ ای الهی است که خداوند حضرت امام حسین علیه السلام بر همه ما ارزانی داشته است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: پیاده ‌روی اربعین حسینی و طی مسافت چند صد کیلومتری در سرزمین نینوا با حضور میلیونی زائران و عاشقان اهل بیت علیهم السلام از هر قوم و قبیله و از هر رنگ و نژاد و با هر دین و مسلک، گواهی است بر عشق الهی و موهبت خداوندی که در این برهه از زمان بر مردمان این دوره جلوه‌گر شده است.

حجت الاسلام مومنی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: اجتماع میلیونی یاوران پرچمدار عدالت و صلح و دوستی در پیاده روی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی، اقامه کننده عدل حکومت جهانی مستضعفین بر مستکبران و غاصبین را به همه ما نوید می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: «حُبّ ‌الحسین(ع) یجمعنا» محبت اهل بیت علیهم السلام و سیدالشهدا (ع) بزرگترین انسجام و وحدت و یکپارچگی امت واحده را به وجود می ‌آورد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: اربعین ازجمله رویدادهای مذهبی ویژه در دین اسلام است که نه‌ تنها بعنوان تنها مراسم چهلم امام معصوم برای حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای آن حضرت برگزار می‌شود؛ بلکه نشان و نماد ایمان، اعتقاد و باور عمیق دینی در دین اسلام از قول امام معصوم علیه‌السلام بیان گردیده است.

حجت السلام مومنی با اشاره به اینکه انگیزه اصلی پیاده روی اربعین حسینی معلول باورها و اعتقادات دینی است، افزود: ابر رویداد پیاده‌روی اربعین حسینی از جمله رویدادهای بزرگ و مهم در حوزه سفر و گردشگری دینی و معنوی می باشد که در راستای باورها و اعتقادات دینی و پاسداشت ارزش های والای انسانی و اجتماع عظیم انسانی و بلکه بی نظیرترین آن در قرن حاضر، هرساله با حضور میلیون‌ها نفر از اقصی نقاط جهان در سرزمین کربلا دیده می شود، به ‌طوری ‌که حضور میلیون‌ها نفر در چنین رویداد مهم فرهنگی، اجتماعی و دینی در نوع خود بی نظیر و بی‌سابقه است.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی بعنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای گردشگری دینی در سال‌های اخیر توانسته است که در توسعه گردشگری دینی منطقه با محوریت کشور عراق سهم بسزایی داشته باشد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: کشورهای منطقه با محوریت ایران و عراق نقش مهمی در برگزاری و پاسداشت این ابر رویداد فرهنگی، اجتماعی و دینی دارند.

وی در پایان سخنان خود گفت: از سوی دیگر راهپیمایی اربعین حسینی و حضور باشکوه جمع کثیری از مسلمانان از سراسر جهان توانسته است مسیر جدیدی را در توسعه گردشگری بعنوان یک برند گردشگری دینی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha