سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه همدان در همایش عظیم تجمع جاماندگان اربعین حسینی در همدان

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: بنابر زیارت اربعین هر کسی که در این دنیا اهل هواپرستی و تبعیت از کفر باشد توانایی به شهادت رساندن امام حسین(ع) را دارد، همان طور که قاتلان حضرت نیز دارای چنین صفاتی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جمع مردم عزادار همدان با اشاره به زیارت اربعین امام حسین (ع)، گفت: اینکه در زیارت اربعین ما امام حسین(ع) را ولی خدا می‌دانیم به این معنی است که باید در زندگی روزمره خودمان نیز به ولایت حضرت پایبند و معتقد باشیم.

وی افزود: قبول کردن ولایت اهل بیت(ع) یعنی ما باید نحوه زندگی، رفتار و منش مان برگفته از زندگی اهل بیت(ع) باشد و به طور کلی در زندگی تابع امامان معصوم(ع) باشیم.

امام جمعه همدان با بیان این که امامان معصوم(ع) دارای ولایت تکوینی هستند، ابراز داشت: این خانواده دستانشان مشکل گشا است به این دلیل که اراده آنها اراده الهی است و زمنیه ساز اتصال زمین و آسمان می باشند.

وی در ادامه به فرازی از زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: بنابر زیارت اربعین هر کسی که در این دنیا اهل هواپرستی و تبعیت از کفر باشد توانایی به شهادت رساندن امام حسین(ع) را دارد، همان طور که قاتلان حضرت نیز دارای چنین صفاتی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، دنیا پرستی و تبعیت از هوای نفس را علت به شهادت رساندن امام حسین(ع) توسط عمربن سعد و شمر عنوان کرد و گفت: همه باید مراقب این خصوصیات باشیم، چرا که وجود هر یک از آن ها بسیار خطرناک است.

وی اظهار کرد: حضور پرشکوه مردم در این مراسم این مطلب را مخابره می کند که همه ما در برابر ولی خدا تسلیم مطلق هستیم و اگر الان امام زمان(عج) ما را فرا بخواند همه آماده‌ایم تا به ندای حضرت لبیک بگوییم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با اشاره به اینکه همدان در مسیر بازگشت زائران اربعین قرار دارد، خاطرنشان کرد: امروز باید از خدمات خالصانه مسئولان و مردم همدان در برپایی موکب های سراسر استان و ارائه خدمات به زائران قدردانی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha