جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موکب امام رضا(ع) مدرسه علمیه رضویه هویزه در مرز چذابه

حوزه/ حجت‌الاسلام مقدم، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های موکب مدرسه علمیه رضویه هویزه پرداخت و بیان کرد: موکب علی ابن موسی‌الرضا(ع) زیر نظر مدرسه رضویه هویزه با همکاری ستاد اربعین حوزه علمیه خوزستان فعالیت‌های خود را در چند بخش خدمات‌رسانی فرهنگی- تبلیغی و همچنین تغذیه و اسکان دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام سید سعید مقدم آلبوشوکه، مسئول موکب امام رضا(ع) مدرسه علمیه رضویه هویزه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در پایانه مرزی چذابه، با اشاره به فعالیت‌های این موکب، اظهارداشت: موکب علی ابن موسی‌الرضا(ع) زیر نظر مدرسه رضویه هویزه با همکاری ستاد اربعین حوزه علمیه خوزستان فعالیت‌های خود را در چند بخش خدمات‌رسانی فرهنگی- تبلیغی و همچنین تغذیه و اسکان دنبال می‌کند.

وی به خدمات فرهنگی موکب مدرسه علمیه رضویه هویزه اشاره کرد و گفت: برپایی نماز جماعت در هر سه نوبت، پاسخ‌گویی به شبهات و احکام شرعی و سؤالات زائرین، برگزاری مراسمات زیارت عاشورا، دعای کمیل، و قرائت مقتل طریق سبایا و توزیع پکیج‌های فرهنگی با موضوعات مهدویت، بخشی از فعالیت‌های فرهنگی-تبلیغی انجام شده در موکب مدرسه علمیه رضویه می‌باشد.

حجت‌الاسلام مقدم، در ادامه به خدمات رفاهی اشاره کرد و افزود: این موکب محل استراحت گاه و بیتوته زائرین اربعین به‌ویژه طلاب مدارس علمیه سراسر کشور بود که برای تغذیه آن‌ها علاوه بر میان وعده‌های متنوع، سه وعده غذایی نیز در اختیار زائرین قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه در موکب علی ابن موسی‌الرضا، ۱۵ نفر طلبه و روحانی فعالیت می‌کنند، گفت: ۵ نفر از این تعداد، خواهران مکرمه هستند که به پخت نان مشغول‌اند و روزانه صدها نان میان زائران توزیع می‌کنند.

مسئول موکب امام رضا(ع) مدرسه علمیه رضویه هویزه، در پایان گفت: ازآنجایی‌که کلیه خادمین این موکب از طلاب و روحانیون شهرستان هویزه بودند، علمای بلاد و مبلغانی که برای تبلیغ در مرز چذابه حاضر می‌شدند، برای استراحت به این مکان می‌آمدند تا هم کمی استراحت کرده و هم توشه تبلیغی برای استمرار فعالیت‌هایشان در مرز برای خود تهیه کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha