پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ایرج مسجدی - سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق

حوزه/ مسجدی با اشاره به وضعیت زائران ایرانی در عراق گفت: با توجه به اینکه امروز روز اربعین امام حسین (ع) و روز پایانی مراسم شرکت زائران در این مراسم باشکوه است، ۶۰ درصد از زائران ایرانی به کشور بازگشتند و بقیه هم در حال بازگشت هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به وضعیت زائران ایرانی در عراق گفت: با توجه به اینکه امروز روز اربعین امام حسین (ع) و روز پایانی مراسم شرکت زائران در این مراسم باشکوه است، ۶۰ درصد از زائران ایرانی به کشور بازگشتند و بقیه هم در حال بازگشت هستند.

وی در ادامه با اشاره به حضور خود در نجف اشرف، گفت: شرایط در نجف بسیار مناسب است و مشکل خاصی برای زوار نیست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود: در کربلا مقداری ازدحام وجود دارد و بخشی از جمعیت زائران در سامرا و کاظمین هستند و به تدریج در حال بازگشتند.

وی روند بازگشت زائران را بسیار خوب توصیف کرد و در عین حال گفت: ممکن است در ساعاتی وسیله نقلیه کم باشد اما اگر زائران آرامش داشته باشند و عجله نکنند، همه به سلامتی و تندرستی باز خواهند گشت.

وی در خصوص تداوم در برپا بودن موکب ها و ارائه خدمات به زائران اظهار کرد: موکب های عراقی بنا به سنت همیشگی که دارند، در روز اربعین جمع می شوند. موکب های ایران هم بعضی در حال جمع آوری هستند اما جاهایی که ضروری است و نیاز است تا یکی دو روز آینده هم خدماتشان را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha