سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
قطار

حوزه/ معاون وزیر راه و شهرسازی، از اجرایی شدن پروژه راه‌آهن شلمچه-بصره در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: هم اکنون مقدمات برای اجرای خط شلمچه - بصره فراهم شده که به‌زودی عملیات اجرایی کشیدن ۳۲ کیلومتر خط و یک پل آن شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در پایانه مرزی چذابه، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی، شامگاه شنبه در جریان بازدید از چذابه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه اتصال خط ریلی و پایانه جدید در دو نقطه مرزی شلمچه و خسروی به‌زودی اجرایی می‌شود، گفت: هم اکنون مقدمات برای اجرای خط شلمچه - بصره فراهم شده که به‌زودی عملیات اجرایی کشیدن ۳۲ کیلومتر خط و یک پل آن شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن شلمچه-بصره توسط بنیاد مستضعفین اجرایی می‌شود، اظهارداشت: منابع مالی خط ریلی شلمچه به بصره به صورت فاینانس تأمین و بر اساس مصوبه هیئت دولت به میزان ۴ هزار میلیارد ریال ارزیابی شده است.

رسولی، در ادامه با اشاره به اقدامات راه‌آهن در ایام اربعین، گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش ظرفیت صندلی داشتیم و روزانه ۵۵ قطار ویژه برای جابجایی زائران از سراسر کشور به نقاط مرزی خرمشهر، کرمانشاه و همدان فراهم بود اما تعداد آن به ۵۸ قطار رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی، در پایان با بیان اینکه برای بازگشت زائران تمهیدات لازم صورت گرفته و امکان تهیه بلیط برای زائران هنگام بازگشت از عراق فراهم شده است، گفت: تاکنون حدود ۲۴۰ هزار زائر از نقاط مختلف کشور به نقاط مرزی جابه‌جا شدند و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha