جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید شیخ محمد حسون رئیس مرکز پژوهش های اعتقادی وابسته به دفتر آیت الله العظمی سیستانی از خبرگزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسون رئیس مرکز پژوهش های اعتقادی وابسته به دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی از خبرگزاری حوزه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسون رئیس مرکز پژوهش های اعتقادی وابسته به دفتر حضرت آیت الله سیستانی از رسانه رسمی حوزه بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسون در این بازدید با فعالیت بخش های مختلف خبرگزاری حوزه آشنا شد و بر ضرورت اطلاع رسانی از عملکرد و فعالیت های جاری در حوزه های علمیه تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی درباره فعالیت‌های حوزوی گفت: چند سال قبل در دانشگاه بغداد، برنامه ها و فعالیت های حوزه نجف را تشریح کردم که اساتید آنجا گفتند باوجود اینکه ما در بغداد هستیم ولی اطلاعی از این کارها نداشتیم. حالا شما حساب کنید مردم عادی چقدر اطلاع از کارهای حوزه دارند.

برخی می‌گویند حوزه فقط از مردم وجوهات شرعی می‌گیرد!
حجت الاسلام والمسلمین حسون با بیان اینکه اطلاع رسانی از فعالیت های حوزوی درحد صفر است اظهارداشت: کار شما خیلی مهم است. معرفی فعالیت های حوزه به دیگران ضروری است. برخی می گویند حوزه علمیه تا الان چه کار کرده است؟! حوزه فقط از مردم وجوهات شرعی می‌گیرد!

وی افزود: ما باید توضیح دهیم که اینطور نیست. کارهای زیادی در حوزه انجام شده و همچنین تعداد زیادی از طلبه ها اصلا وجوهات نمی‌گیرند.

حوزه علمیه نجف از فعالیت های قم اطلاعی ندارد
رئیس مرکز پژوهش های اعتقادی ادامه داد: امروز حوزه علمیه نجف از فعالیت‌های قم اطلاعی ندارد به همین دلیل باید فعالیت‌های بخش عربی شما بیشتر و قوی تر باشد. البته طی سال های گذشته و با فرستادن کتاب هایی که در قم تالیف شده و همچنین حضور فضلای قم در همایش ها و کنفرانسهای عراق این آشنایی بیشتر شده است.

وی با استقبال از راه اندازی بخش بانوان در خبرگزاری حوزه تاکید کرد: این بخش بخش باید کاملا توسط بانوان اداره شود و رویکردی که شما در این زمینه دارید صحیح است.

این عضو برجسته دفتر حضرت آیت الله سیستانی بااشاره به اهمیت تعهد و اخلاص در کارها گفت: اگر نیروهای یک اداره به صورت کارمندی فعالیت کنند کارها پیش نمی‌رود؛ چون راس ساعت مشخصی میخواهند بروند ولی اگر احساس مسئولیت وجود داشته‌باشد کارها پیش می رود. خبرگزاری حوزه اینگونه است و در آن احساس مسئولیت وجود دارد.

شبکه‌های ماهواره‌ای اولین منبع دریافت اطلاعات توسط مردم هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توزیع صحیح محتوا در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی هایی که ما انجام دادیم مردم اطلاعات خود را به ترتیب از شبکه های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و در مرحله سوم کتاب است.

حجت الاسلام والمسلمین حسون ادامه داد: البته این شبکه های ماهواره‌ای شمشیر دو لبه است. زیرا حتی در برخی کانال‌های شیعه مطالب انحرافی وجود دارد و کسانی که در کشورهای مختلف مخاطب اینها هستند از انحراف شان خبر ندارند.

برخی از کانال‌های شیعه نماینده مکتب تشیع نیستند
وی تصریح کرد: مردم نمی دانند که برخی از این کانال‌ها نماینده مکتب تشیع نیستند و گاهی یک نظر شاذ و نادر را مطرح می کنند.

رئیس مرکز پژوهش های اعتقادی با اشاره به اهمیت حضور در شبکه های اجتماعی گفت: اگر پاسخ به شبهات را به صورت کتاب منتشر کنیم نهایتا در دو سه هزار نسخه منتشر می شود و به خیلی از مخاطبان نمی رسد.

وی افزود: وقتی کسی شبهه‌ای را از طریق شبکه های ماهواره ای شنیده و این شبهه در ذهن او مانده است ما باید بلافاصله جواب شبهه را از همان طریق به او بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسون با بیان اینکه الان بیشتر تولیدات حوزه به صورت کتاب است اظهار داشت: عقیده و ادله ما قوی است ولی ابزار انتقال ما خیلی ضعیف است.

در این دیدار حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه در گزارشی به فعالیت های انجام شده طی دو سال گذشته در خبرگزاری حوزه اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های ارزشمندی از زمان تاسیس رسانه رسمی حوزه تا کنون صورت گرفته و همکاران به صورت جهادی فعالیت دارند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌ی بسیار زیادی داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طه محبتی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    1 0
    سلام با کمال تاسف هنوز ارزش دادن به موضوع خبر و خبر رسانی در حوزه های علمیه از طرف مدیران و مسئولین مورد توجه قرار نگرفته و به آن اهمیت داده نشده در عین حالیکه امروز جنگ واقعی اراده ها در دنیای خبر است.
  • محسن IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    1 0
    بسیار زیاد به اطلاع رسانی دینی حرفه ای نیازمندیم
  • محمد IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 0
    هرچه ارتباط قم و نجف بیشتر شود بهتر و مفید تر و سودمندتر برای شیعه است
  • مجید حسینی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    0 0
    هنوز برخی مدیران و مسئولین حوزوی به اهمیت خبر و خبر رسانی دینی آگاهی نداشته و به طلاب با استعداد در موضوع رسانه و فضای مجازی اهمیت نداده و ارزش قائل نیستند. تا این دید غلط اصلاح نشود موفق نخواهیم بود و نسل جوان طلاب علاقه ای به این سمت و سو نخواهند داشت.
  • در جستجوی حقیقت IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    0 0
    بسمه تعالی سلام علیکم بنده یکی ار روحانیون با تجربه حوزه علمیه قم هستم. نظر بنده این هست که حتی اگر مشکل اطلاع رسانی در مورد کارهای انجام شده در حوزه های علمیه حل شود ولی به مشکلات زیر ساختی توجه نشود ، کارها اونجوری که مرضی رضای خداوند و امام زمان(عج) هست پیش نخواهد رفت. یکی از مشکلات اساسی حوزه های علمیه در ایران اینست که هنوز تعامل و گفتگوی سازنده درون حوزوی قابل قبول ندارد. انتقاد پذیری و یا توجه عملی به انتقاد های سازنده و درون زا و رشد دهنده تقریبا در حد صفر هست . و حتی بعضا طلبه ای که بخواهد در جلسات پرسش و پاسخ حوزوی یک انتقاد کاملا بجا و مهم به یک عملکرد غلط مسئولین حوزوی یا نقدی نسبت به یک برنامه ریزی غلط را مطرح کند {که موضوع خیلی مهم باشد و این عملکرد غلط مسئول حوزوی یا آن برنامه ریزی غلط، به اساس تبلیغ دینی و حوزه علمیه ضربه و آسیب می زند } می ترسد که مورد تعقیب و اذیت قرار گیرد. این رویه اسکات مخالف در دراز مدت خطرناک و آسیب زا هست.