پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم «فست تون» با میزبانی «اسلام در پردیس دانشگاه» در فلوریدا برگزار شد

حوزه/ دانشجویان مسلمان دانشگاه فلوریدا در گینزویل موفق به جمع آوری 10 هزار و 500 دلار کمک مالی در رویداد خیریه "فست تون" شدند که با حضور پیروان ادیان و مکاتب مختلف برگزار شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از alligator، گروه «اسلام در پردیس دانشگاه» در فلوریدای آمریکا، میزبان نشست «فست تون» با همراهی بازیکن سابق ان بی ای (بسکتبالیست تیم ملی آمریکا) بود. این گروه موفق به جمع آوری 10  هزار و 500 دلار کمک مالی در این رویداد خیریه برای کمک های بشردوستانه شد.

 این رویداد با هدف کمک رسانی درمانی به پناهندگان توسط سازمان های خیریه برگزار شده بود.

در این مراسم که پنج شنبه شب برگزار شد، از پیروان دیگر ادیان، با پیشینه ها و نژادهای مختلف برای شرکت دعوت شده بود. و روزه داران از مذاهب و فرهنگ های مختلف، در مراسم افطاری این گروه حضور یافتند.

هفدهمین رویداد سالانه فست تون در مرکز استفان اوکانل در پردیس دانشگاه فلوریدا در گینزویل برپا شد. بسیاری از دانشجویان در این مراسم شرکت کرده و به گفته اسراء الیاس، مدیر 21 ساله انجمن دانشجویی و دانشجوی ارشد مهندسی صنایع، تقریبا تمامی 640 صندلی مرکز پر شده بودند.

الیاس گفت: روزه داری مردم را متحد می سازد زیرا جزئی از تمامی ادیان مختلف می باشد.

وی از این فرصت برای آشناسازی دانشجویان با دین و مذهب خودش، روزه داری و عبادت مسلمانان استفاده کردند.

الیاس  گفت: در اسلام روزه داری معمولا در ایام ماه مبارک رمضان است.در روزه به جای غذا دادن به جسم، به روح و روان غذا می دهیم.

پیج سانتیگو که یک دانشجوی مسیحی که برای شرکت در این مراسم حجاب به سرکرده می گوید: این تجربه هیجان انگیزی بود به ویژه نشستن در کنار کسانی که به دین خودشان اشتیاق دارند همانطور که من دین خودم را دوست دارم.

لازم به ذکر است «فست تون» یک رویداد مرسوم به ویژه در دانشگاه های کشورهای غربی است که از طریق آن دانشجویان مسلمان، همکلاسی ها و دوستانشان را به روزه داری و متعاقب آن به شرکت در مراسم افطاری دعوت می نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha