جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: در برخی از رسانه های رسمی در فضای مجازی کشور درباره حضور تاریخی امت مسلمان در اربعین امسال آمده بود که «حصر رسانه‌ای اربعین شکست»، جمله ای که معنای بسیار عمیق برای خواننده و مخاطب دارد.

حجت الاسلام حمید بهرامپور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به شکوه اربعین امسال در کربلای معلی اظهار داشت: با اطمینان کامل می توان گفت که اربعین امسال پرشورترین و بزرگترین اربعین در تاریخ اسلام بوده است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه با اشاره به اینکه در برخی از رسانه ها داخلی تعابیر زیبایی از اربعین حسینی آمده بود، گفت: در برخی از رسانه های رسمی در فضای مجازی کشور درباره حضور تاریخی امت مسلمان در اربعین امسال آمده بود که «حصر رسانه‌ای اربعین شکست»، جمله ای که معنای بسیار عمیق برای خواننده و مخاطب دارد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: در این خبر آمده بود که «حب الحسین یجمعنا» دومین کلیدواژه پرتکرار جهان در فضای توییتر در این چند روز بوده است، رویدادی که برای اولین بار در جهان اسلام به وقوع پیوست.

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه سخنان خود عنوان کرد: بر اساس گزارش شرکت معتبر داده کاوی «تالک واکر»، علیرغم جانبداری رسانه‌های بین المللی در انعکاس اربعین به عنوان بزرگترین مراسم عبادی سیاسی جهان و سانسور کامل این پدیده بی‌همتا اما کاربران شبکه اجتماعی توئیتر از سراسر جهان در پویش بزرگ «حب الحسین یجمعنا» با انتشار بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار پیام با موضوع اربعین به ترند دوم جهانی توئیتر دست یافتند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار تصریح کرد: هشتگ «حب الحسین یجمعنا» اگرچه از ماه محرم آغاز شده بود اما در یک هفته منتهی به اربعین توانست بیش از ۲۹۰ میلیون ظرفیت بالقوه برای بازدید اکانتهای یونیک ایجاد کند.

وی ادامه داد: این هشتگ توانست در یک هفته اخیر یک میلیون و ۷۰۰ هزار بار واکنش توسط کابران توئیتر را به همراه داشته باشد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: ماندگاری بیش از ۵ ساعته این کلیدواژه در جایگاه دوم ترندهای جهانی در روز گذشته یعنی روز اربعین حسینی بسیار قابل توجه است.

حجت الاسلام بهرامپور با اشاره به اینکه ۴۵ درصد کاربران این پویش را بانوان تشکیل داده بودند، گفت: امسال حضور بانوان در مراسم اربعین حسینی و حضور و مشارکت آنان در موکب ها بسیار چشمگیر بود و نشان داد که بالعکس تبلیغات سو دشمنان که می گویند زن در اسلام منزوی و خانه نشین است، بانوی مسلمان در این روز خود صاحب عزا بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha