سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله عیسی قاسم

حوزه/ چهارمین اجلاسیه «مجاهدان در غربت»، با حضور بیش از۱۸۰ اندیشمند و فرهیخته از ۳۸ کشورجهان در شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حسین زکریایی عزیزی، سخنگوی همایش «مجاهدان در غربت» با اشاره به برگزاری چهارمین اجلاسیه این همایش با حضور بیش از۱۸۰ اندیشمند و فرهیخته از ۳۸ کشورجهان در شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری، جهان اسلام نیازمند اتحاد و همدلی بیشتر در زمینه‌های مورد نیاز برای پیشرفت و مقابله با دشمنان است.

وی افزود: در اقصی نقاط جهان مجاهدانی هستند که با کمترین امکانات ممکن در زمینه‌های مختلف از جمله علمی و هنری تلاش می‌کنند بنابراین باید در جهت نهادینه سازی فرهنگ مجاهدت و قدردانی از آنها و همچنین الگودهی مطلوب برای آیندگان از آنها قدردانی کرد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار و حمایت معنوی خانواده‌ها در همراهی همسران و فرزندانشان در مجاهدت‌های مختلف از جمله مقاومت،پایداری و انواع مجاهدت‌های علمی و هنری گفت: قرار است در این اجلاسیه هشت نفر از هشت کشور که در حوزه‌های مختلف و گوناگون خدمات شایسته‌ای انجام داده‌اند تجلیل شوند.

به گفته زکریایی عزیزی همچنین در این اجلاسیه از هشت نفر از کسانی که در عرصه‌ مجاهدت‌های داخلی، اثرات ماندگاری علمی و هنری در زمینه پایداری و مقاومت پدید آورده‌اند تجلیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: رونمایی از تمبر یادبود شیخ عیسی قاسم نیز از دیگر برنامه‌های اجلاسیه همایش «مجاهدان در غربت» خواهد بود که با حضور مدیرعامل شرکت پست کشور انجام خواهد شد.

این دوره از از اجلاسیه دوشنبه ششم آبان ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود و در آن خانواده شیخ زکزاکی، شیخ عیسی قاسم و خانواده‌های شهدا و جانبازان محور مقاومت اسلامی و همچنین رهبران جبهه‌های مقاومت از کشورهای یمن، نیجریه، میانمار و کشمیر حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha