سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سردار فتحی زاده - اربعین ناجا

حوزه/ سردار فتحی زاده گفت: تا ساعاتی پیش، بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر به میهن اسلامی مراجعت کردند . به نظر می آید امروز و فردا هم این جریان تقریبا کامل شود و اکثرا بازگردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار محسن فتحی زاده، رئیس قرارگاه ستاد اربعین ناجا، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با ابراز رضایت از اینکه جریان عبور زائران و بازگشت شان به میهن اسلامی به نحو بسیار مطلوبی در حال خاتمه یافتن است، گفت: قریب به ۹۰ درصد از زائران که به این زیارت بزرگ مشرف شده بودند تا دقایقی پیش به میهن اسلامی مراجعت کردند. هم اکنون هم جریان بازگشت در مرزها البته به صورت کم حجم و روان ادامه دارد.

وی افزود: تا ساعاتی پیش، بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر به میهن اسلامی مراجعت کردند و کم کم دارند باز می گردند. به نظر می آید امروز و فردا هم این جریان تقریبا کامل شود و اکثرا برگردند. البته برخی از زائران تا چند روز بعد از اربعین در عراق می مانند و کم کم به کشور برمی گردند.

رئیس قرارگاه ستاد اربعین ناجا با اعلام رفع محدودیت در مسیر مهران به ایلام، گفت: به لحاظ سبک شدن جریان ترافیک، مسیر مهران به ایلام را که یکطرفه اعلام کرده بودیم از امروز صبح دوباره به حالت عادی برگرداندیم. ترافیک دو طرفه است و مامورین در نقاط مختلف حضور دارند تا جریان را مدیریت کنند.

وی در خاتمه ابراز کرد: امسال یکی از زیباترین عملیات های اربعینی در سال های گذشته اتفاق افتاد به همت همه عزیزانی که دست اندرکاربودند مخصوصا مردم که بسیار هوشمندانه مدیریت کردند و با تدبیر عمل کردند به موقع و به تدریج رفتند و به موقع و به تریج هم برگشتند و این باعث شد هیچ مشکلی در مرزها و پایانه های مرزی پیش نیاید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha