سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بازی رایانه ای

حوزه/ کارشناس و مشاور امور خانواده گفت: با توجه به عوارض و تبعاتی که بسیاری از بازی های رایانه ای به همراه دارد، خانواده ها باید مدت زمانی که فرزندان آن ها به بازی رایانه ای مشغول هستند را به درستی مدیریت کنند.

بهشته اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که اساساً ورود بی ضابطه و بدون برنامه کودکان و نوجوانان به عرصه بازی های رایانه ای و نیز فضای مجازی، توأم با آسیب های قابل توجهی برای آن هاست، اظهار داشت: بیش از هر کس دیگری، والدین باید نسبت به این مسایل از خود حساسیت نشان داده و به ارزیابی و نظارت در این عرصه بپردازند.

وی افزود: هر چند نمی توان به طور کلی بچه ها را از عرصه های نوین منع کرد، اما باید ورود آنها حداقلی و به مقدار نیاز باشد و این که به عنوان مثال بچه های زیر ۱۲ سال اساساً نباید خودشان گوشی تلفن همراه داشته باشند تا بعد از طریق آن به شبکه های اجتماعی و یا بازی ها و دیگر سرگرمی ها مشغول باشند.

وی همچنین تاکید کرد: باید در ورود به فضای مجازی و استفاده از برنامه ها، پدر و مادرها نظارت داشته باشند و عمدتاً بکوشند که برنامه های مفید در دسترس فرزندانشان باشد نه این که به راحتی به هر برنامه ای که خواستند، دسترسی داشته باشند.

این کارشناس مسایل خانواده بیان داشت: خشونت و هیجان موجود در بسیاری از بازی های رایانه ای، گاهی اوقات بیش فعالی بچه ها را افزایش می دهد، ضمن آن که در رشد جسمی و روحی آن ها نیز عوارض نامطلوبی به جای می گذارد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha