سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تقی متقی

حوزه/ عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم، رسالت نخبگان حوزوی در رابطه با ترویج سبک زندگی اسلامی را تبیین و گفتمان سازی این مسأله عنوان کرد.

تقی متقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، با بیان این که یکی از مباحثی که به طور خاص مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره فرموده اند، ناظر به مساله سبک زندگی است، اظهار داشت: ایشان از نخبگان حوزه این انتظار را دارند که در این رابطه دست به تبیین و روشنگری و به خصوص گفتمان سازی در سطح جامعه بزنند.

وی افزود: در این میان از موسسات و مراکز علمی حوزه همچون انجمن های علمی این انتظار می رود که به شکل علمی و بر اساس پژوهش های دقیق به این حوزه ورود کرده و زمینه و بستر لازم برای طرح گفتمانی این مساله را فراهم کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: به هر صورت در زمینه معرفی و تبیین سبک زندگی اسلامی، حوزه های علمیه پرچمدار هستند، هر چند که نهادها و دستگاه های فرهنگی نیز در این خصوص باید به رسالت خود به درستی و بر اساس مأموریت های تعریف شده عمل کنند.

وی ابراز داشت: نهادها و ارگان هایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات، شورای عالی انقلاب فرهنگی و غیره باید ورود جدی تری به این قضایا داشته و نقش خود را در عرصه تبیین و روشنگری و نیز گفتمان سازی ایفا کنند.

وی افزود: مهم آن است که کسی و یا ارگانی در این رابطه بی تفاوت و یا کم تفاوت نباشد تا به تدریج بتوان مردم را با ضرورت این مباحث به خوبی آشنا کرد که در این صورت و انجام کارهای فرهنگی جذاب و مستمر می توان به تحقق اهداف در این عرصه ها بسیار اُمیدوار بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha