جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لزوم تقویت سواد رسانه ای در حوزه های علمیه

حوزه/ عضو انجمن سواد رسانه ای ایران تصریح کرد: گرایش اعضای جامعه به سبک زندگی مطلوب در سایه آموزش سواد رسانه ای تحقق پیدا می کند.

علی صابری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: یکی از ملاک های رشد و پیشرفت یک جامعه در زمینه فرهنگی ناظر به سبک زندگی افراد آن است به خصوص در رابطه با جامعه و نظام اسلامی که این ملاک و معیارها باید رنگ و بوی دینی داشته باشد.

وی افزود: آموزش سواد رسانه ای مبتنی بر فرهنگ و دین ما کمک می کند که افراد با شناخت و بصیرتی که پیدا می کنند، گرایش بهتر و بیشتری به سمت سبک زندگی ایرانی و اسلامی داشته باشند و این نکته بسیار مهمی است که اساتید و دغدغه مندان بارها آن را مطرح کرده اند.

این مدرس سواد رسانه ای همچنین با بیان این که امروزه، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، نقش قابل توجهی در شکل گیری سبک زندگی افراد جامعه ایفا می کنند، گفت: به هر میزان که آگاهی ما از ماهیت فضای مجازی، مبنایی اصولی داشته باشد بهتر می توانیم با چنین فضایی، تعاملی مناسب داشته باشیم و این ها نیاز به آموزش و کسب مهارت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این بین، آموزش سواد رسانه ای باعث ارتقای دانش تعامل با این فضا می‌شود و به این جهت بنده معتقدم که اگر جامعه ای در راستای ارتقای این سواد جدید بسترسازی های مناسبی داشته باشد، می تواند فضای مجازی سالم، مفید و ایمنی را برای خود پدید بیاورد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha