پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نمایشگاه کتاب فران

حوزه/ ناشران اسلامی از کشور های مختلف عربی و اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت که در آلمان برگزار شده، شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ناشران اسلامی از کشور های مختلف عربی و اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت که در آلمان برگزار شده، شرکت کردند.

نمایشگاه فرانکفورت یکی از مهمترین نمایشگاه کتاب جهان است که در طی پنج قرن، هر ساله برگزار شده و ناشران بزرگ جهانی، نویسندگان جهانی و شرکت های تولید گر سینمایی در آن شرکت دارند و در آن قرارداد هایی در سطح حقوق نشر و ترجمه امضا می شود.

در خلال این نمایشگاه فعالیت های فرهنگی، کنفرانس هایی با حضور نویسندگان و ادبای بزرگ، نشست ها و جلسات پژوهشی برگزار می شود.

حضور آستان مقدس عباسی در این نمایشگاه

آستان مقدس عباسی غرفه ای از این نمایشگاه را به خود اختصاص داده و منشورات این آستان را در آن به نمایش گذاشته است.

هیئتی از وزارت میراث فرهنگی و وزارت رسانه عمان بعد از بازدید از غرفه آستان مقدس عباسی، برنامه معرفتی و منشورات مختلف آن را ستود.

گفتگوی ادیان و نقش آن در تقویت صلح جهانی

دکتر شاینا از دانشگاه کتنگن آلمان با حضور در غرفه آستان با سید احمد الراضی الحسینی نماینده آستان عباسی در اروپا در خصوص گفتگوی ادیان و نقش آن در تقویت صلح جهانی گفتگو کرد.

رئیس گروه مطالعات اسلامی دانشگاه فرانکفورت در خصوص چالش هایی که جهان اسلام با آن مواجه است، به ویژه افراطی گری ناشی از جهل بحث و بررسی کرد.

نصیر شمه سفیر  حسن نیت دفتر منطقه ای اتحادیه بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از منشورات مرکز اسلامی مطالعات راهبردی و مرکز حفظ نسخه های خطی و مرکز احیای میراث وابسته به آستان مقدس عباسی ابراز خشنودی کرد و گفت: بعد از اینکه با منشورات آستان آشنا شدم، علاقه مندم که آنجا را زیارت کنم.

برخی از بازدید کنندگان غرفه آستان عباسی در خصوص موسم اربعین، اسباب و آمار زائران سؤال پرسیدند و برخی دیگر ویژگی های اعتقادی مکتب اهل بیت (ع) و تفاوت آن با مکتب های فقهی پرسش کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha