چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
انجمن اسلامی دانشگاه بوفالو میزبان نشست «مبارزه با خشونت خانوادگی» بود

حوزه/ در راستای ماه «مبارزه با خشونت خانوادگی» دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه بوفالو برای نخستین بار کارگاه آموزشی با عنوان «عشق نباید آسیب زننده باشد» برای تمامی دانشجویان دانشگاه برگزار کردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه بوفالو در ایالت نیویورک آمریکا، کارگاه آموزشی «مبارزه با خشونت خانوادگی» برگزار کردند. این کلاس ها با عنوان «عشق نباید آسیب زننده باشد» روز جمعه با حضور  شیخ اسماعیل و آپریل آرمان سخنرانان مسلمان برگزار گردید.

شورای زنان مسلمان یک شعبه از این انجمن میزبان این رویداد، بخشی از فعالیت های ماه «بیداری خشونت خانوادگی» بود. امسال تقریبا 60 دانشجوی مسلمان شرکت کردند و این نخستین باری بود که مسلمانان یک کارگاه آموزشی برای تمامی دانشجویان دانشگاه برگزار می کردند.

شیخ اسماعیل، امام جماعت مسجد الایمان در بوفالو،  درباره اهمیت وجود گفتمان پیرامون خشونت خانوادگی صحبت کرد.

ایلهان نور ، عضو انجمن اسلامی و هماهنگ کننده رویداد ، گفت: یک ماه در سال بحث پیرامون خشونت خانوادگی کفایت نمی کند.

وی گفت: این بحث بسیار مهم است زیرا در جامعه ما ، وقتی به مواردی مانند خشونت خانگی و آزار و اذیت زناشویی فکر می کنیم ، یا در مورد آن صحبت نمی کنیم ، یا اینکه ما فقط روبرویی با چنین موانعی را مسئولیت خود زن می دانیم.

نور ، یک مسئول ارشد بهداشت و خدمات انسانی ، گفت که مهم است مردان پیرامون بحث های مربوط به خشونت خانگی اطلاعات کافی داشته باشند زیرا. به گفته ائتلاف ملی علیه خشونت خانگی ، از هر 4 زن و از هر 7 مرد یک نفر قربانی آزار و اذیت و خشونت  خانوادگی می شوند.

نور خاطرنشان کرد: مشارکت بیشتر مردان دخیل در این امر به آن معنی نیست که به آن ها بگوییم مشکل اصلی هستند، بلکه به این طریق به آنها نشان می دهیم که این یک موضوع حقوق بشر است و همه ما باید در کنار هم برای مبارزه با آن جمع شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha