جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشمندان فیلادفیایی مدعی یافتن راهی برای مبارزه با اسلام هراسی هستند

حوزه/ مرکز تحقیقات آننبرگ در فیلادلفیا در تحقیقاتی که اخیرا بر روی دو گروه از سفیدپوستان انجام داده معتقد است که دادن اطلاعات هدفمند می تواند شیوه موثری برای مبارزه با خشونت علیه مسلمانان باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thedp، مرکز تحقیقات آننبرگ در فیلادلفیا معتقد است، شیوه ای برای مقابله با اسلام هراسی پیدا کرده است.

در این تحقیق که توسط دانشکده ارتباطات آننبرگ انجام شده ، شرکت کنندگان سفید پوست به یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل تقسیم شدند.

به هر دو گروه اطلاعاتی پیرامون داعش و حملات تروریستی 2015 پاریس داده شد. در کنار آن زندگی نامه یک زن مسلمان که صاحب یک نانوایی در منطقه نزدیکی بود و هیچ ارتباطی با داعش نداشت نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت. محققان دریافت این افراد در گروه آزمایشی پس از اینکه متوجه شدند عملیات تروریستی توسط اروپاییان سفید پوست انجام شده، به احتمال کمتری مسلمانان را مقصران اصلی حملات تروریستی می دانند.

در مقابل اعضای گروه کنترل مسئولیت پذیری جنایات را تماما به مسلمانان نسبت داده بودند، اما در گروه آزمایشی اقدامات دیگر سبب مهار تمایلات سرزنش جمعی علیه مسلمانان شد. اگرچه اعضای گروه کنترل با نمرات عمدتاً در حدود 40 از 100 واکنش نشان دادند ، گروه آزمایشی متوجه شد که مسلمانان نسبت به حملات تروریستی مسئولیت کمتری دارند ، آن ها  10 امتیاز از 100 داشتند. اسلام هراسی در گروه آزمایشی تا 1 سال پس از پایان آزمایش باقی ماند.

امیل برونئو ، مدیر آزمایشگاه علوم اعصاب دانشگاه  آننبرگ و محقق اصلی این پروژه گفت که وی به این تحقیق به عنوان روشی به منظور «کاهش منزوی سازی، خصومت و درگیری و خشونت علیه مسلمانان» نگاه می کند.

برونو گفت: من می خواهم که ما ، به عنوان یک جامعه ، وقت و منابع خود را صرف کارآمدترین برنامه ها کنیم ، مداخلات مؤثر و ارزشمند در کاهش نژادپرستی  و اسلام هراسی را شناسایی کنیم و مداخلات را ارزیابی کنیم تا بفهمیم کدام یک نتیجه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha