پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب فقه رسانه و ارتباطات

حوزه/ کتاب «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات» در دو جلد منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، کتاب«مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات» تالیف حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی در دو جلد تحقیق گردید.

بر اساس این گزارش: این اثر به بررسی مبانی ،مسائل و احکام فقهی پدید های رسانه ای می پردازد و می کوشد تا تفقه در عرصه ارتباطات و رسانه را تبیین کرده و به سوی شکل دهی روشمند تفقه در رسانه و ارتباطات گام بردارد.

 برخی از موضوعات و مسائل فقهی مطرح شده در جلد اول پس از تبیین کلیات و مفاهیم عبارت است از فقه محتوا و پیام رسانه ای و نیز فقه رفتار و پدیده های رسانه و ارتباطات که در سه فصل تدوین شده و احکامی مانند غنا و موسیقی ،رقص و حرکات موزون در رسانه، سرگرمی ،مسابقات ،قمار رسانه ای،مناظره و تضارب آرا، حکم ارتداد در رسانه،احکام اقرار ،قذف و شهادت از طریق رسانه، ترویج سحر و جادوگری، نشر اکاذیب، مباهته در رسانه، اشاعه فحشا و منکر ،فقه اطلاع رسانی و خدعه  است.

همچنین در جلد دوم تحت چهار فصل به کلیات و مفاهیم ،مبادی و مبانی ارتباطات، بررسی فقهی مسائل و پدیده های رسانه و ارتباطات و فقه رسانه های تعاملی و پیوستاری اشاره می کند.

 برخی از محورهای جلد دوم عبارت است از فقه مکتوبات رسانه‌ای، فقه النظر، حکم پخش موارد الزام آور شرعی، فقه معاملات رسانه‌ای، حکم تولید و ساخت عروسک و ربات در برنامه های ترکیبی، حکم اختلاط بازیگران مسلمان و غیر مسلمان،حکم رسانه و حریم خصوصی، فقه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، فقه تجارت الکترونیک و تله شاپینگ، احکام زیارت مجازی، فقه بازی های رایانه ای و حکم ازدواج اینترنتی که قسمتی از محورهای جلد دوم می باشد.

جلد اول  در ۳۸۳ صفحه و جلد دوم در ۳۲۸ صفحه در قطع وزیری توسط انتشارات به نشر آستان قدس رضوی (ع) به زینت طبع آراسته و روانه بازار علم و فرهنگ گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha