جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلبه پاکستانی

حوزه/طلبه پاکستانی مقیم قم بابیان این‌که خدمات متنوعی در قرارگاه اربعین به زائران ارائه می‌شود، گفت: امسال شاهد حضور چند برابری زائران پاکستانی امام حسین (ع) در قرارگاه اربعین هستیم که از خدمات این قرارگاه بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از این‌که خالصانه و بدون هیچ چشم‌داشتی به هم‌وطنانش در قم خدمت می‌شود بغض گلویش را گرفته و می‌گوید: نمی‌دانم به چه زبانی از مردم قم تشکر کنم.

محمدعلی نجفی خادم افتخاری قرارگاه اربعین حسینی در مصلای قم است که امسال توفیق زیارت کربلا برایش مهیا نشده است اما با این وجود خادمی برای زائران امام حسین (ع) را برای خودش افتخار می‌داند.

وی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: مظلومیت و عشق به امام حسین (ع) همه ما را گرد هم آورده است تا در خدمت زائران حضرت در قم باشیم و در عمل حب الحسین یجمعنا را عملی کنیم.

وی ادامه داد: از همان روز اول برپایی قرارگاه در خدمت زائران به‌عنوان مترجم هستم و علاوه بر این در خصوص مسائل اعتقادی و دینی نیز سؤالاتی داشته باشند پاسخ می‌دهم.

نجفی بابیان این‌که در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کند و عاشق مردم ایران است، تصریح کرد: امسال زائرهای پاکستانی چندین برابر شده و بر اساس اظهارنظر مسئولان بالای 40 هزار نفر از پاکستان در اینجا حضور دارند.

وی ادامه داد: زائران پاکستانی بعد از حضور در قرارگاه اربعین بارها از مسئولان قدردانی کرده و گفته‌اند که به هم‌وطنان پاکستانی خود از مهمان‌نوازی مردم قم تعریف خواهند کرد.

خادم افتخاری قرارگاه اربعین بیان داشت: در این قرارگاه بدون توجه به ملیت افراد تمامی خدمات درمانی، بهداشتی و حتی غذای زائران فراهم می‌شود که خود این موضوع عامل وحدت است.

وی پیاده‌روی و مراسم اربعین را عامل وحدت تمامی مردم در نقاط مختلف جهان دانست و گفت: امسال شاهد بودیم که از همه‌ای فرقه‌ها و ادیان در مراسم اربعین حضور داشتند که خود این موضوع دلیل محکمی بر وحدت‌بخش بودن قیام امام حسین (ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha