پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه کوثر ورامین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با تاکید بر مبارزه طلاب و اهل علم با عوامل جهالت و نادانی در جامعه، گفت: امروزه جهل نوین گریبان گیر جامعه شده است و از عواطف و احساسات دینی مردم برای تخریب دین آنها بهره می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم طاهره شاکری، مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، صبح امروز در جلسه درس اخلاق که با محوریت علم آموزی در محل مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، ضمن بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: بر طبق روایت پیامبر(ص) علم آموزی باید برای خدا باشد لکن این اخلاص و کار فقط برای کسب رضایت خدا ساده نیست و نیاز به تلاش  دارد.

وی افزود: اگر علم برای خدا باشد، فرد  نزد خودش ذلیل خواهد شد و در برابر مردم متواضع خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین با اشاره به اهمیت علم آموزی، ابراز داشت: اگر انسان در کسب علم تلاشی نداشته باشد در ورطه جهالت غرق خواهد شد مثل زمان امام حسین(ع) که امام معصوم به بدترین شکل ذبح شد تا مردم از این جهالت خارج شوند.

شاکری نادانی را مانع بزرگی برای رسیدن به قرب الی الله دانست و بیان داشت: راه نجات از جهل، معرفت پیدا کردن به حق و آگاه به زمانه بودن با توجه به شواهد و قرائن است.

وی ادامه داد: اگر انسان نفسش را در نزد خودش ضعیف کند و در مقابل مردم تواضع داشته باشد به طور قطع در راه علم آموزی موفق خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین تصریح کرد: هر مومنی که از خدا خوف داشته باشد زبانش برای هر سخنی و به راحتی گشوده نخواهد شد، و اگر اعضا و جوارح انسان در مسیر گمراهی مورد استفاده قرار گیرد، انسان روی سعادت را نخواهد دید.

شاکری در ادامه جهل را به دو نوع جهل اولی و جهل نوین تبیین کرد و گفت: قبل از ظهور پیامبر (ص) مردم به بت پرستی خو کرده بودند، دختران را زنده به گور می کردند و این جهل اولی است اما در زمان امام حسین(علیه السلام) جاهلیت نوین ظهور کرد بود.

وی افزود: جهل نوین امروزه گریبانگیر جامعه ما شده است و جهالت نوین از عواطف و احساسات دینی و مذهبی مردم برای تخریب دین آنها بهره می برد و در اینجا رسالت سنگین طلاب حوزه های علمیه نسبت به ضرورت مبارزه با جهل و نادانی در جامعه آشکار می شود. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha