پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرده‌اند جوان‌گرایی و جوان‌سازی مدیریت کشور پیش‌نیاز حرکت در مسیر گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولان استانی، به تبیین رهنمودهای رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار کرد: یکی از تأکیدات اکید رهبری در این بیانیه که نقشه راه ادامه انقلاب به شمار می‌رود، بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها است.

امام جمعه بجنورد گفت: در این روند اکنون ممکن است کسانی باشند که در توانمندی نسل جوان کنونی شبهه و تردید داشته باشند، اما کافی است این افراد گشت‌وگذاری به عرصه‌های موفقیت علمی ایران اسلامی در دهه گذشته داشته باشند.

وی ادامه داد: آمارهای حقیقی به‌خوبی گواه است که حماسه‌آفرینان دانش هسته‌ای، فناوری نانو، زیست‌فناوری، صنایع نظامی و دفاعی و... عمدتاً از جوانانی هستند که هنوز وارد دهه سوم عمر خود نشده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نقش‌آفرینی نسل سومی‌ها در حضور تأثیرگذار و تاریخ‌ساز مدافعان حرم در جنگ‌های نیابتی استکبار علیه مقاومت در سال‌های اخیر سند صدق دیگری برای این ادعاست.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: همچنین گروه‌های جهادی علمی، تبلیغی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی که در بزنگاه‌های حوادث طبیعی و سیاسی به میدان آمده‌اند جای هیچ شک و شبهه‌ای نمی‌گذارد.

وی اظهار کرد: نکته مهم دیگر این‌که انقلاب اسلامی در دوران انتقال از چله اول به چله دوم، در حال پوست‌اندازی نیرویی و تغییر و تحول سریع است و طبیعی است که واگذاری نقش‌ها و مناصب بر برخی از نسل اولی‌ها و دومی‌ها گرانبار بیاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اینجاست که پرچم‌داری این تغییر و تحول که به‌مثابه یک اثاث‌کشی تاریخی است، طبعاً باید بر عهده کسی باشد که از جمیع جهات حرف و سخن و گفتارش فصل الخطاب است و این شخص کسی جز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیست.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر دیگر پرچم‌دار جوان‌گرایی و جوان‌سازی مدیریتی کشور باید پیر خردمند و جهان‌دیده‌ای باشد که با همه عرصه‌ها و جوانب کار عمیقاً آشنایی دارد. بدین جهت ایشان به میدان راهبری گفتمانی برای تحقق این تحول سرنوشت‌ساز آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شبهه دیگری که ممکن است به ذهن بیاید این است که اکنون و پس از چهل سال از انقلاب اسلامی، زمان آزمون و خطا گذشته است و نمی‌توان خطرپذیری کرد و مناصب اصلی و مهم را به جوانانی سپرد که تجربه کافی ندارند.

وی افزود: پاسخ این است که اولاً این ایراد بر پیشکسوتان است که کمتر میدان را برای آزمون و خطاهای جدی جوانان در کنار خودشان باز گذاشته‌اند و اگر نگرانی هست بخش عمده‌ای متوجه ایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ثانیاً جوان اگرچه تجربه چندانی ندارد اما توانایی، هوشمندی، آرمان‌گرایی، خطرپذیری و شجاعت او در مسئولیت‌پذیری، پیش برنده و راهگشاست.

وی اظهار کرد: طبیعی است که نقش پیشکسوتان در تقدیم و اهدای تجربیات و دستگیری فکری و معنوی همین‌جا آشکار می‌شود. به همین جهت است که رهبر انقلاب در بیانیه فرموده‌اند: اندیشه پیران و فکر و تجربه آن‌ها آن‌وقتی به کار می‌آید که حرکت جوانانه جوانان وجود داشته باشد؛ پیشران این حرکت، جوان‌ها هستند».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حتی اگر احتمال آزمون خطا هست -که هست- چاره‌ای نیست که در همین ابتدای دهه پنجم آن را تجربه کنیم و پای آن بایستیم، زیرا فردا و فرداها بسیار دیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha