پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مصطفی اسفندیاری

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: در کنگره سراسری شعر عاشورایی که در قروه برگزار می شود، بی شک شاهد حضور طلاب و روحانیون خواهیم بود و این کنگره می تواند فرصتی مغتنمی برای شناسایی استعدادهای هنری و فرهنگی در بین طلاب این خطه باشد.

حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: برگزاری همایش ها و کنگره های مذهبی و فرهنگی تاثیر بسیار فراوانی در معرفی و شناختن بیشتر معارف دینی به جامعه اسلامی به ویژه نسل های جوان دارد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: همچنین این همایش ها می توانند نقش عمده ای در معرفی استان کردستان و شهرستانهای تابعه داشته باشد و برگزاری کنگره سراسری شعر عاشورا در قروه یکی از کارهای بسیار مهم و ضروری در این خطه خواهد بود که خوشبختانه مسئولان امر موفق به ایجاد زیرساختهای این برنامه شده اند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: برگزاری این همایش می تواند سهم عمده ای در معرفی چهره های فرهنگی و انقلابی استان کردستان به ویژه شهرستان قروه که در حوزه هنر فعالیت دارند، به سراسر کشور داشته باشد، زیرا استعدادهای بسیاری در زمینه های فرهنگی و هنری در این خطه از ایران اسلامی داریم که تنها در این همایش ها و کنگره ها می توان آنها را به جامعه معرفی و شناساند.

حجت الاسلام اسفندیاری در ادامه با اشاره به اینکه شعرای آیینی و دینی بسیاری در قروه وجود دارد، گفت: خوشبختانه قروه را باید جزو شهرستانهای مستعد در زمینه های دینی و فرهنگی استان و حتی کشور دانست و بی شک برگزاری دوازدهمین کنگره شعر عاشورایی در این شهرستان نقش بی بدیلی در معرفی این چهره های دینی در کشور می تواند داشته باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه افزود: بنده به نمایندگی از مردم متدین و انقلابی شهرستان قروه از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نیز این شهرستان در جهت برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر می نمایم.

وی اظهار کرد: در کنگره سراسری شعر عاشورایی که در قروه برگزار می شود، بی شک شاهد حضور طلاب و روحانیون خواهیم بود و این کنگره می تواند فرصتی مغتنمی برای شناسایی استعدادهای هنری و فرهنگی در بین طلاب این خطه باشد.

براساس این گزارش، دوازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی اول و دوم آبان ماه سالجاری با حضور شعرای کشور ودیگر هنرمندان در شهرستان قروه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha