پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون جدید حوزه علمیه قزوین

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: کارگاه های سبک زندگی باید بیش از پیش در سطح جامعه برای جوانان و خانواده ها برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، گفت: برای شناخت هر شخصیتی باید در خصوص او مطالعه کنیم، بنابراین برای آشنایی با اهل بیت (ع) باید به کتاب های معتبر تاریخی که حقایق را در مورد زندگی آنان بیان می کند، مراجعه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاثیر فرهنگ غربی در رفتارها و لباس پوشیدن  های ما موجب کم رنگ شدن سبک زندگی دینی شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: فرهنگ غربی بر مبنای مادی گرایی بنا شده، نه بر اساس آخرت خواهی، لذا  این مسئله در جامعه تاثیرگذار بوده و موجب به فراموشی سپرده شدن فرهنگ اصیل اسلامی می شود.

وی بیان کرد: انسان های مومن می توانند مسیر زندگی خویش را با بهره گیری از الگوهای برتر دینی یعنی پیامبر و ائمه (ع) جهت مثبت دهند و به سوی نورانیت هر چه بیشتر حرکت کنند تا از این طریق روحیات، اخلاقیات، صفات و رفتار خویش را اصلاح کنند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: درباره سبک زندگی چیزی جز آنچه ائمه(ع) و قرآن می گویند وجود ندارد  و پایه و اساس سبک زندگی دینی ولایت است و بدون ولایت چیزی به نام سبک زندگی دینی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر فرزندانمان با روش دینی و قرآنی تربیت شوند، هیچ تهدید نرم و فعالیت های سوء فرهنگی استکبار جهانی و حامیان آنها نمی تواند اثری بر افکار و برنامه های زندگی آنها داشته باشد.

معاون  تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: کارگاه های سبک زندگی  باید بیش از پیش درسطح جامعه برای جوانان و خانواده ها برگزار شود، چرا که  ترویج سبک زندگی اسلامی می تواند جامعه را از گزند آسیب های اجتماعی دور نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha