جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب

حوزه/ سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تراز علمی دانشگاه را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تنها دانشگاه تخصصی قرآن در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب، سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشکده علوم قرآنی قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش این دانشکده برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تنها دانشگاه تخصصی قرآن در کشور است که 6 هزار دانشجو در 18 دانشکده این دانشگاه در کل کشور مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: این فرصت و شرایط خوبی است که به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و رهبری عالمانه حضرت آیت الله خامنه ای در اختیار ما قرار داده شده تا بتوانیم در خدمت قرآن باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان این که دانشگاه از لحاظ علمی در جایگاه خوبی است و دانشکده علوم قرآنی قم نیز در بحث علمی از بالاترین ها است، ادامه داد: تراز علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با توجه به انتشار مقالات و کتب مختلف اعضای هیأت علمی و همین طور کسب مقام ها و رتبه های خوب علمی توسط دانشجویان رضایت بخش است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی های موجود در مراکز علمی بحث اشتغال دانشجویان است که این مورد در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کمتر است و ما بالای 75 درصد تحقق اشتغال دانشجویان در کشور را داریم و جزو 5 دانشگاه برتر در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین نقیب گفت: در حالی که اکثر دانشگاه های ما با چالش های فرهنگی نظیر بی حجابی و ظاهر و روابط غیرمتعارف برخی دانشجویان مواجه هستند، خوشبختانه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نه تنها با چالش مواجه نیست بلکه دارای ظرفیت بالای فرهنگی نیز هست.

وی ادامه داد: البته وجود ظرفیت بالای فرهنگی به معنای نبود کاستی ها و مشکلات نیست و ما به کمک همه معاونان و مدیران دانشگاه در تلاش هستیم تا مشکلات کمتر شود تا دانشجویان بتوانند با خیال راحت و در فضایی بهتر تحصیل کنند و آینده روشنی را برای خود رقم بزنند.

سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پایان اظهار داشت: این که در فضای قرآنی قرار داریم و روز خود را با قرآن آغاز می کنیم باید قدردان لطف الهی باشیم و از لحظه لحظه این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha