پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

حوزه/ سال تحصیلی 98 ـ 99 دانشکده های علوم قرآنی وابسته به دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ،سال تحصیلی 98 ـ 99 دانشکده های علوم قرآنی وابسته به دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم صبح امروز به صورت همزمان در 18 دانشکده آغاز شد.

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با ۱۸ دانشکده در سراسر کشور به دنبال تربیت نیروهای متعهد، مؤمن و توانمند در حوزه علوم و معارف قرآنی در زمینه‌های تدریس، تحقیق و تبلیغ و ارائه خدمات علمی فرهنگی به نهادها و سازمان‌های فرهنگی و دینیِ داخل و خارج از کشور در حوزه علوم و معارف قرآن کریم است.

«ارتقاء سطح فرهنگ و دانش عموم جامعه در حوزه علوم و معارف قرآن کریم با تأکید بر ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت همه‌جانبه مردم در این زمینه»، «تربیت کارشناسان متعهد در عرصه امور قرآنی به‌منظور تأمین نیروی انسانیِ موردنیازِ مؤسسات فرهنگی قرآنی، مشاهد مشرفه و مدیریت‌های قرآنی و فعالان امور قرآنی کشور و تأمین معلمان و اساتید قرآنیِ موردنیازِ آموزش و پرورش و آموزش عالی» و «تبادل پژوهش‌های راهبردی قرآنی با مراکز علمی و پژوهشی جهان» از دیگر اهداف این دانشگاه به شمار می‌رود.

در حال حاضر 6 هزار دانشجوی دختر و پسر در دانشکده های علوم قرآنی شهرهای اصفهان، آمل، بجنورد، بندرعباس، تهران، خمین، خوی، زابل، زاهدان، سبزوار، شاهرود، شاهرود، شیراز، قم، کرمانشاه، مراغه، مشهد، ملایر و میبد مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha