سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه احجاف در بازار جزو گناهان کبیره و ظلمی بزرگ در حق مسلمانان می باشد، گفت: هرگونه احجاف به ویژه احتکار در بازار به امید سود بیشتر گناهی نابخشودنی و بزرگ است و دستگاه های مسئول باید با عاملان و بانیان آن هر کس که باشد شدیدترین برخوردها را داشته باشند.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به اینکه برخی در داخل کشور تعمدا یا سهوا به مشکلات اقتصادی دامن می زنند، گفت: بی شک بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی کشور معلول عملکرد خود ماست و نمی توانیم و عاقلانه نیست که سهم تحریم ها در تورم، گرانی و... را مهمتر و یا بیشتر بدانیم.

امام جمعه سنندج گفت: اگر بتوانیم که مشکلات اقتصادی کشور را با اقتصاد مقاومتی و رونق تولید که از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، مدیریت کنیم بی شک وضعیت اقتصاد کشور از رکود و وضعیت فعلی قطعا بیرون می آمد.

این عالم اهل سنت در ادامه با انتقاد از کسانی که با ساخت شایعات زمینه تورم و آشفتگی در بازار را به وجود می آورند، افزود: خوشبخانه در ماه های گذشته برخورد دستگاه قضا با مخلان و مفسدان اقتصادی کشور بسیار قاطعانه بوده است و همین برخوردهای بدون اغماض توانسته است که زمینه یک آرامش را در بازار به وجود بیاورد ولی با این وجود برخی از بازاری نماها با ایجاد شایعات هدفمند به دنبال رسیدن به خواسته های نامشروع و ساختار شکن خویش هستند.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه برخی از شایعات عملا بازار را تحت تاثیر قرار می دهد، بیان داشت: در روزهای گذشته  برخی از فعالان بازار خودرو شایعه ای مبنی بر گرانی سرسام آور خودرو در هفته های آتی را در سطح بازار پخش کردند که این شایعات هیچ مبنا و منبع اقتصادی ندارد و بی شک یک کار هدفمند توسط کسانی است که در ماه های اخیر برخوردهای قضایی مطامع آنان را تحت تاثیر قرار داده و به نوعی سر آنها به سنگ خورده است، می باشد.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه احجاف در بازار جزو گناهان کبیره و ظلمی بزرگ در حق مسلمانان می باشد، گفت: هرگونه احجاف به ویژه احتکار در بازار به امید سود بیشتر گناهی نابخشودنی و بزرگ است که دستگاه های نظارتی باید با عاملان و بانیان آن هر کس که باشد شدیدترین برخوردها را داشته باشند.

ماموستا خدایی ادامه داد: در دین مبین اسلام در حوزه اقتصاد بسیار تخصصی مسایل بیان شده است و اگر در مسیر اسلامی اقتصاد خود را مدیریت کنیم بی شک در حوزه بازار و اقتصاد هرگز با هیچ مشکلی روبرو نخواهیم شد، ولی تغییر الگوهای اسلامی و جایگزینی الگوهای غیراسلامی و غربی زمینه این نوسانات را در بازار داخلی مهیا می کند.

امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه بازاریان امروز سربازان جبهه اقتصادی کشور محسوب می شوند، گفت: همه کسانی که امروز در حوزه اقتصاد و بازار فعال هستند می توانند با رفتار و کنش اسلامی خویش نقش مهمی در پیشبرد اهداف عالیه نظام و انقلاب داشته باشند، لذا از همه بازاریان درخواست می کنیم حقوق مشتریان و مردم را همیشه مدنظر داشته باشند و بیت المال و رعایت این اصل مهم اسلامی را نصب العین خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha