سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مهدی ترابی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس

حوزه/ مهدی ترابی در بازی پرسپولیس برابر پیکان، در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر یک گل حساس برای پرسپولیس ها به ثمر رساند و طبق معمول تماشاگران شاهد شادی پس از گل بودند، اما این بار دیدگان تماشاگران و رسانه‌ها نظاره‌گر حرکت متفاوتی بود.

خبرگزاری «حوزه» - تهران/ مهدی ترابی در بازی رفت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پیکان از هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس)، در دقیقه ۱۹ یک گل حساس برای پرسپولیس ها به ثمر رساند و طبق معمول پس از به ثمر رسیدن گل، تماشاگران شاهد شادی زننده گل بودند، اما این بار دیدگان تماشاگران و رسانه‌ها نظاره‌گر حرکت متفاوتی بود.

او شادی جالبی انجام داد و یک شعار مکتبی و با بصیرت را روی پیراهن خود به نمایش گذاشت.

 بازیکن پرسپولیس به دو زبان فارسی و انگلیسی بر روی پیراهنش نوشته بود: «تنها راه نجات کشور= اطاعت از رهبری»

واکنش های جالب/ غرب زده ها بر آشفتند

این اقدام تحسین برانگیز مهدی ترابی با واکنش های جالب چهره های سیاسی و اجتماعی در فضای مجازی و رسانه ای هم روبرو شد و آنان با تعابیر مختلف از اقدام ارزشی بازیکن پرسپولیس تقدیر کردند و حرکت او را ستودند.

البته در این بین معدود افراد غرب زده پیاده نظام دشمن و منفور ملت هم بودند که حرکت انقلابی بازیکن پرسپولیس را بر نتافتند و در شبکه های اجتماعی با گستاخی تمام به او تاختند. این افراد تنها دل در گرو غرب دارند و برای خوشایند اربابان خود پای بر روی خون شهدا گذاشته و هویت ایرانی اسلامی هم برایشان مفهومی ندارد.

برخوردهای تخریبی و برآشفته شدن اردوگاه پیاده نظام دشمن در فضای مجازی نشان می دهد که شادی جالب مهدی ترابی در مستطیل سبز و بازی فوتبال در حقیقت «شلیک به تور دروازه غرب زده ها» بود و این چنین آنان را عصبی و ناراحت کرد.

کار دلی بود/ مسئولان به خود آیند

مهدی ترابی، هافبک پرسپولیس درباره خوشحالی بعد از گل خود در بازی با پیکان و نوشته‌ روی پیراهنش می گوید: من یک فرد ورزشی هستم و نه سیاسی. این کار هم یک کار دلی بود.

وی اظهار کرد: به عنوان یک فرد ورزشی متوجه شده‌ام که تنها راه نجات کشورمان اطاعت از رهبرمان است. تعجب می‌کنم مسئولان چطور این را درک نکرده‌اند. امیدوارم این اتفاق یک گوشزدی باشد برای برخی مسئولان و مردم.

واعظی آشتیانی: کار مهدی ترابی را ستایش می کنم

امیررضا واعظی آشتیانی، مدیر عامل اسبق استقلال درباره شادی بعد از  گل مهدی ترابی می گوید: ای کاش همه مانند مهدی ترابی ها باشند که ارزش برای ارزش های انقلاب و نظام و رهبری قائل هستند و اگر کسی به چنین رفتارهایی احترام بگذارد، نشان دهنده این است که درک ما از اتفاقات اجتماعی اطرافمان بالا رفته است.

مدیرعامل سابق استقلال ادامه داد: ترابی یک کار دلی و خودجوش را انجام داد و ای کاش همه به این شکل وفاداری شان به وطن، مملکت و رهبری شان را نشان بدهند. من باورم این است که کار آقای ترابی یک کار بسیار ارزشمند و نشانه یک ورزشکار فداکار و یک ورزشکار مسلمان و کسی است که به مملکت و کشورش اعتقاد دارد. نگاه به رهبری و نظام برایش ارزشمند است و کاملا درک کرده امروز و در این تلاطم سیاسی که در دنیا وجود دارد رهبری ماست که این کشتی را در این دریا به ساحل آرامش می رساند. این پسر به عنوان یک جوان دوست داشته تشکرش را به عنوان نسل جوان از رهبری نظام داشته باشد و از فداکاری هایی که در کشورش شده قدردانی کند و من واقعا چنین جوانی با چنین ویژگی هایی را ستایش می کنم.

وی در پاسخ به حملاتی که برخی فرصت طلب ها در فضای مجازی علیه اقدام مهدی ترابی به راه انداخته اند، اظهار کرد: آن‌هایی که رفتار پسندیده و قدرشناسانه مهدی ترابی را ریاکاری می‌دانند، قطعا سخت در اشتباهند، چون هنوز فرق ریا و قدرشناسی را متوجه نشده اند.

مظلومی: انصافاً از حرکت ترابی لذت بردم

پرویز مظلومی، سرمربی سابق استقلال هم با تقدیر از حرکت مهدی ترابی و نشان دادن نوشته روی پیراهنش به دوربین‌های تلویزیونی، می گوید: فکر نمی‌کردم ترابی اینقدر رفتار پخته داشته باشد و این گونه پشت مملکت و رهبرش باشد ولی نشان داد در عین جوانی، بازیکنی با تجربه‌ است. انصافاً از حرکت او لذت بردم.

سرمربی سابق استقلال افزود: وقتی یک بازیکن دغدغه‌اش این است که مملکتش با چه شرایطی روزگار می‌گذراند، جای تبریک دارد. حرکت او باعث فرهنگ‌سازی و الگوسازی است. اعتقاد دارم ایران به یکدلی و اتحاد نیاز دارد. ما باید پشت یکدیگر باشم و از حکومت و رهبرمان حمایت کنیم.

مظلومی اظهار کرد: شاید خیلی‌ها بگویند مظلومی استقلالی است و چرا از ترابی حمایت کرده، اما من از حرکت بازیکن تیم ملی کشورم حمایت و به او افتخار می‌کنم. حرکت او قشنگ بود

سرمربی سابق استقلال تأکید کرد: ترابی را یک بازیکن با اخلاق می‌دانم. من به بقیه بازیکنان توصیه می‌کنم اگر چنین علاقه‌هایی دارند، مخفی نکنند و علاقه به رهبر و مملکت چیزی نیست که آن را پنهان کرد.

آقایان مدعی! شرم کنید

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتشار پستی در صفحه توییترش نسبت به اقدام شایسته مهدی ترابی واکنش نشان داد و نوشت:

«‌بازیکن ۲۵ ساله پرسپولیس، شادی بعد از گلزنی خود را با نمایش شعار حک شده روی پیراهنش نشان داد:

تنها راه نجات کشور = اطاعت از رهبری

این هم نظر جوان انقلاب نکرده‌ی جنگ ندیده!

آقایان مدعی! شرم کنید»

حرف حق مهدی ترابی کام عده‌ای را تلخ کرد

سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در فضای مجازی پستی را منتشر کرد:

«قل الحق و لو کان مُرّا

حرف حق مهدی ترابی کام عده‌ای را تلخ کرد و با فحاشی، هتاکی و استهزاء میزان ادب، انصاف، منطق و تحمل نظر مخالف خود را مثل همیشه نشان دادند! بهرحال واکنش‌های عصبی و عقده گشایانه در برابر این حرف حساب بیانگر اصابت تیر به هدف است! »

تقدیر سازمان بسیج ورزشکاران

سازمان بسیج ورزشکاران نیز در بیانیه ای از اقدام ارزشی هافبک تیم فوتبال پرسپولیس حمایت کرد و آورده است: حرکت پسندیده مهدی ترابی نشان داد نخبگان ورزشی نیز همسو با آحاد مردم پشتیبان ولایت و رهبری هستند و نسل جوان کشور با وجود تهاجمات فرهنگی از سوی دشمنان انقلاب، به پختگی لازم رسیده‌اند.  

نسل جوان ما همیشه متناسب با شرایط به میدان ورود کرده و ولایتمداری را یک روز با برانداختن ظلم و طاغوت، روز بعد دفاع از خاک پاک میهن، روزهای بعد درنوردیدن مرزهای علم و دانش و ...، و حالا برافراشتن پرچم عزت در عرصه ورزش که مهدی ترابی فقط یک نمونه از هزاران ورزشکاری است که پا در عرصه دفاع از آرمان‌های کشور و انقلاب گذاشته‌اند، به منصه ظهور رسانده‌اند.

واکنش ها در فضای مجازی

انتقاد از باشگاه پرسپولیس/ فراموشی فرهنگ!!

بدون شک یکی از رسالت های باشگاه های ورزشی در جمهوری اسلامی حرکت در مسیر فرهنگ سازی و ارتقا سطح فرهنگی عمومی جامعه است و باید با برنامه های فرهنگی، هم فرهنگ پهلوانی و دفاع از ارزش ها را در میادین ورزشی و سطح جامعه ترویج دهند و هم به عنوان کانون های اثرگذاری بر روی جوانان، نسل جوان را با فرهنگ ناب اسلامی ایرانی آشنا سازند.

باشگاه پرسپولیس با میلیون ها جوان هوادار نیز که عنوان فرهنگی - ورزشی را یدک می کشد، باید حداقل با صدور بیانیه ای از اقدام ارزشی مهدی ترابی تقدیر می کرد، اما متاسفانه در سایت این باشگاه هیچ نشانی از این اقدام تحسین برانگیز نیست تا جایی که در گزارش تصویری بازی پرسپولیس و پیکان که بر روی خروجی سایت باشگاه قرار گرفته حتی یک تصویر هم از اقدام قابل ستایش مهدی ترابی به چشم نمی خورد که جای بسی تأمل و تاسف دارد.

گزارش تصویری بازی پرسپولیس و پیکان(سایت باشگاه پرسپولیس)

مسئولان وزارت ورزش نظاره گر نباشند

مسئولان وزارت ورزش و جوانان وظیفه دارند که با نظارت بر فعالیت باشگاه های به اصطلاح فرهنگی و ورزشی به ویژه پرسپولیس و استقلال با چند ده میلیون هوادار که فقط عبارت «فرهنگی» را یدک می کشند و کاری به این حوزه ندارند، اقدامات اساسی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی با بهره برداری از ظرفیت های ورزشی را برنامه ریزی و پیگیری کند.

گزارش: علی علیزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    3 0
    ایول داری آقا مهدی. احسنت
  • علی نیا UA ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    1 0
    آقامهدی ترابی این جوان شجاع وبایصیرت راهمراه خانواده حمایت میکنم موفق وپیروزباشی قهرمان۲
  • م IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 0
    خاك تو سر برخي از باشگاه ها و مسئولين ترسو و بز دل كه هميشه خودشان را خار وذليل غربي ها مي كنند و قدر چنين نيروهاي ارزشي را نمي دانند دقيقا حرف حضرت امام هم همين بود (پشتيبان ولايت فقيه باشيد تاآسيبي به مملكت نرسد) احسنت بر مهدي و منتظران مهدي موجود موعود
  • اکبری IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 0
    احسنت! انصافا مهدی ترابی با این حرکت غیرتمندانه و انقلابی خود دل مردم زجر کشیده از دست تصمیمات غلط مسئولان اجرایی را شاد نمود و حرف آنها را به همه اعلام کرد.
  • محمدعلی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 0
    ایول داداش دمت گرم برو نترس مهدی جون سرباز امام زمان جا نمیزنه محکم باش یک ملت پشتته یک ملت ولایت مدار
  • دلسوز..... IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 0
    سلام متأسفم واسه باشگاهی که طرفدارشم.و همچنین مکتبش که حتی یه پرسپولیسی هم از این اقدام حمایت نکرد چه پیشکسوت ها چه بازیکنان به جز حاجی انصاری خیر سرمون ادعای مردمی بودن داریم.... دمتون گرم مهدی جان و حاجی انصاری جوون نسل دهه هفتادیم درسته انقلاب ندیدیم ولی انقلابی ایم....
  • فاطمی نیا IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 0
    باید تلوزیون و دیگر ارگان ها به شدت از این کار ایشان حمایت کنند این کار ایشان شروع بسیار خوبی برای شجاعت بخشی در دفاع از انقلاب بوده است
  • علوی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    1 0
    آقا مهدی گل کاشتی، دمت گرم. واسه باشگاه پرسپولیس که از بچگی طرفدارشم هم متاسفم که حمایتی از این کار نکرده!!